جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گفت و گو با استاد حوزه به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)

حوزه/خانم احمدی طیفکانی استاد حوزه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در همه مراحل زندگی خود نقش آفرینی داشته اند، گفت: حضرت زهرا(س) بهترین الگوی بانوان مسلمان در زمینه همسرداری، فرزند پروری، دفاع از ولایت، فعالیت های فرهنگی، سیاسی و غیره هستند.

امروز خانم سمیه احمدی طیفکانی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از هرمزگان، با اشاره به پوشش و حجاب حضرت زهرا(س) و حضور موثر ایشان در بستر جامعه، بیان داشت: حضرت زهرا(س) با حفظ حجاب خود در مقابل نامحرم حتی در مقابل شخص نابینا، حضور موثری در فعالیت های اجتماعی و سیاسی جامعه داشته اند.

وی با بیان اینکه حجاب برای فعالیت های اجتماعی مانع نیست، تاکید کرد: بر خلاف نظر افرادی که حجاب را مانع حضور زنان در جامعه و انجام فعالیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره می دانند، حجاب برای حفظ زن از آسیب ها و حضور موثرتر او در جامعه است که بهترین مصداق آن حجاب حضرت زهرا(س) و حضور وی در جامعه است.

خانم احمدی طیفکانی، یکی از دلایل بسیاری از آزارها و آسیب های کودکان، زنان و جوانان در جامعه را عدم پوشش مناسب آنها دانست و افزود: زنان در کشور اسلامی ایران به خاطر وجود اسلام از جایگاه باارزشی برخوردار هستند و علاوه بر اینکه اختیار اموال زن را در اختیار او قرار داده است بلکه بسیاری از مسئولیت های پر زحمت زندگی بر عهده ی مرد گذاشته است.

وی در ادامه خاطر نشان شد: حضرت زهرا(س) بهترین الگوی بانوان مسلمان در زمینه ی همسرداری، فرزند پروری، دفاع از ولایت، فعالیت های فرهنگی، سیاسی و غیره هستند.

خانم احمدی با بیان اینکه تربیت فرزند صالح از وظایف مهم مادران است، افزود: حضرت زهرا(س) با اقدام های عملی خود همچون دفاع از حضرت علی(ع)، گریه و سوگوار در غم رحلت پدر بزرگوارشان و همراه بردن فرزندان خود بر درب خانه های انصار و یاری خواستن از آنها و غیره حب ولایت و دفاع از اسلام را در فرزندان خود ایجاد کردند.

استاد حوزه با اشاره به نقش سیاسی حضرت زهرا(س)، افزود: بانوان ایران با شروع جنگ تحمیلی، با الگو گرفتن از حضرت زهرا(س) فرزندان و همسران خود را برای حمایت از ولایت و دفاع از کشور تشویق به حضور در میدان جنگ کردند.  

معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س)، با تاکید بر توانایی بانوان باحجاب در فعالیت های اجتماعی، خاطر نشان شد: زنان با دفاع از ولایت فقیه بهترین عنصر در دفاع و خدمت به اسلام هستند که نمونه بارز آن در صدر اسلام حضرت خدیجه(س) و حضرن فاطمه زهرا(س) هستند.         

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha