پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جشن تکلیف دانش آموزان مكلف در سالن آمفي تئاتر مدرسه علميه الزهرا(س) بندرعباس برگزار شد

حوزه/خانم خدير از برگزاري جشن تکلیف دانش آموزان دختر مكلف در سالن آمفي تئاتر مدرسه علميه خواهران الزهرا(س) بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاري«حوزه» از هرمزگان، خانم خدير با اشاره به اهميت برگزاري جشن تكليف ويژه مكلفان و آموزش احكام، قرآن و آداب عبادت به آنها، بيان داشت: جشن تکلیف دانش آموزان دختر دبستان غیر دولتی بشارت بندرعباس با حضور حجت الاسلام و المسلمين ابراهيم فرمان مسئول گروه شكوفه هاي آسمان معروف به عمو روحاني در سالن آمفي تئاتر مدرسه علميه خواهران الزهرا(س) بندرعباس برگزار شد.

وي هدف از برگزاري جشن تکلیف را ترویج فرهنگ دینی، قرآنی و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف عنوان كرد و افزود: در این مراسم 27 نفر از دانش آموزان دختر مكلف 9 ساله مدرسه بشارت، آموزش محرم و نامحرم به صورت شعر، نمایش و طنز و شناخت سيره ي پيامبر اكرم(ص) با قصه گويي را آموزش دیدند.

خانم خدير افزود: از ديگر برنام هاي اين مراسم قرائت قرآن، اجرای سرود ملي، سرود جشن تكليف، دعاي سلامتي امام زمان (عج)، نمایش شيرين تر از عسل گروه نمايش مدرسه بشارت، مسابقه، برنامه‌های ويژه عمو روحاني، سوگند نامه جشن تكليف، اهداء لوح تقدير جشن تكليف، نماز جماعت و اهدا كتاب احكام تصويري به دانش آموزان بوده است.

وي در ادامه به شرح فعاليتهاي مدرسه بشارت پرداخت و گفت: دبستان دخترانه غیر دولتی بشارت زير مجموعه ي مدرسه علميه خواهران الزهرا(س) با 57 نوآموز و ۸4 دانش آموز دختر با رويكر اخلاق محوري بر پایه باورهای دینی در سال ۱۳۹۳ فعالیت خودرا شروع کرده است.

مدیر دبستان دخترانه غیر دولتی بشارت تصريح كرد: غیر از آموزش درس های کلاسیک در دبستان بشارت، رو خوانی و روانخونی قرآن به صورت تخصصی و آموزش عملي احکام نماز و قرآن نيز انجام مي شود.

خانم خدير با بيان اينكه کلاس های هوش اخلاقی ويژه دانش آموزان و والدین آنها در اين مدرسه برگزار می شود، خاطر نشان شد: از ديگر اقدام هاي مدرسه ارائه مشاوره به دانش آموزان به صورت بازی و گفت و گو و همدردي با آنها و راهنمايي هاي لازم به والدين آنها در جهت رفع برخي مشكلات است.

وي در پايان با تاكيد بر اينكه نوآموزان پیش دبستانی بشارت ابندا بدون نوشتن و از طریق مهارت محوری، باسواد می شوند، خاطر نشان شد: نوآموزان بعد از مهارت افزايي وارد مرحله آموزش قرآن کریم به صورت عمومی می شوند و در مرحله پاياني وارد آموزش و قرائت قرآن كريم به نوآموزان می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha