چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مصیب خزاعی

حوزه/امام جمعه درمیان با بیان این که همه امروز سر سفره شهدا نشسته ایم و از امینت و آرامشی که آنان برای ما فراهم کردند در حال بهره برداری هستیم، گفت: ما مردم و مسئولین شاید در ظاهر توجه به شهدا داریم، ولی در عین حال برعکس راه و سخنان آنان عمل می کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام مصیب خزاعی، در یادواره شهدای روحانی شهرستان درمیان اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا یکی از راه‌های زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود: خانواده های شهدا شمع و چراغ مردم هستند و برخی از آنان امروز چشم انتظار پسر و پدرهای خود هستند که یک نشانه ای از شهیدشان به دستشان برسد.

خزاعی با اشاره به اینکه صبر و استقامتی که خانواده های شهدا از خود نشان دادند پیرو راه حضرت زینب کبری(س) هستند و صبوری را از این بانوی داغ دیده کربلا آموخته اند، گفت: ما همه امروز سر سفره شهدا نشسته ایم و از امینت و آرامشی که آنان برای ما فراهم کردند در حال بهره برداری هستیم.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار حوزه های علمیه در فرهنگ سازی جامعه، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه با وجود بودجه کمی که در اختیار دارند ولی نقش محوری و اصلی را در نهادینه کردن فرهنگ در جامعه بر عهده دارند.

امام جمعه درمیان با تاکید بر اهمیت زیارت قبور، شهدا مطرح کرد: یکی از کارهایی که حضرت زهرا(س) انجام می داد، هفته ای دو روز به زیارت قبر شهدای احد می رفت و در آنجا زیارت شهدا را انجام می داد.

خزاعی، زنده بودن شهدا را تنها یک شعار ندانست و افزود: در روایات آمده است که اگر سلامی به شهید دادید، جواب سلام شما را خواهد داد، چراکه شهدا زنده اند و نزد خدا دارای عزت ابدی و قرب الهی هستند که باید دست یاری در روز قیامت برای طلب مغفرت الهی به سمت آنان دراز کنیم. آن ها مصداق عینی قرب الهی و «عند ربهم یرزقون» هستند.

امام جمعه درمیان ادامه داد: ما مردم و مسئولین شاید در ظاهر توجه به شهدا داریم، ولی در عین حال برعکس  راه و سخنان آنان عمل می کنیم.

خزاعی، توجه به سخنان مقام معظم رهبری را عامل پیشرفت کشور دانست و تصریح کرد: باید دنبال علم آموزی و جهاد در راه خدا باشیم، ولی باتوجه به سخنان رهبری باید با چاشنی آتش به اختیار در راه آبادانی کشور تلاش کنیم.

امام جمعه درمیان با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد: جامعه اسلامی نباید از فریضه امر به معروف و نهی از منکر خالی باشد، چراکه در صورت بی توجهی به این امر مهم و واجب، فساد بر اجتماع غالب می شود.

خزاعی خاطرنشان کرد: باتوجه به وصیت نامه های شهدا می توان دریافت که راه شهدا پیروی از ولایت فقیه و حفظ اسلام و انقلاب است که زمینه ساز پیشرفت و آبادانی کشور می شود.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha