چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 476569
۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
کسب امتیازات عالی مدارس اسلامی انتاریو در سال ۲۰۱۸

حوزه/ از میان ۱۶ مدرسه ای که در سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ موفق به کسب امتیاز عالی ۱۰ از موسسه رتبه بندی مدارس ابتدایی فریزر در انتاریو شدند، ۱۰ مدرسه اسلامی بودند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از گلوبال نیوز، مدارس اسلامی در تورنتوی کانادا از جمله سه مدرسه متعلق به شیعیان، موفق به کسب نمرات عالی و برتر در رتبه بندی سالانه موسسه رتبه بندی مدارس ابتدایی فریزر در  انتاریو شدند.

این گزارش سالانه 2018 در انتاریو، 3 هزار و 46 مدرسه دولتی و مدرسه کاتولیک و تعداد اندکی مدارس خصوصی را براساس 9 شاخص دانشگاهی که حاصل نتایج آزمون های خواندن، نوشتن و مهارت های ریاضیاتی می باشد، در سطح استان رتبه بندی کرده است.

 براساس این گزارش که مربوط به سال 2017- 2018 می باشد، تنها 16 مدرسه موفق به دریافت نمرات عالی 10 از 10 شده اند که از بین این 16 مدرسه، 10 مدرسه اسلامی بوده اند که مهمترین آن ها این مدارس هستند.

آکادمی الرساله (میسی ساگا)

مرز اسلامی اقراء ( میسی ساگا)

بنیاد اسلامی (آژاکس)

موسسه اسلامی تورنتو

مدرسه اسلامی کمبریج  

مدرسه اسلامی صفا و مروه  

الرساله آکادمی

در این میان تعدادی از مدارس اسلامی این استان امتیاز 9 و بالای 9 دریافت کرده اند که از جمله آن ها مدارس زیر می باشند:

مدرسه اسلامی همیلتون

مدرسه اسلامی الامین در برامپتون

مدرسه اسلامی ولی عصر در برامپتون

مدرسه اسلامی ایسنا در میسی ساگا

 بنیاد اسلامی تورنتو

مدرسه اسلامی ولی عصر در کالدون

مدرسه اسلامی اهل بیت در اتاوا

 

پیتر کراولی، یکی از اعضای ارشد موسسه عملکرد مطالعاتی فریزر در این باره گفت: اغلب مدرسان و معلمان سعی می کنند مسبب عملکرد عمومی ضعیف مدرسه را مشکلات دانش آموزان بدانند، اما گزارش کارت نشان می دهد که هر مدرسه بدون توجه به جایی که در آن قرار دارد یا چالش هایی که دانش آموزان با آن مواجه است، می توانند موفق باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha