چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سفر هیئت اعزامی شورای عالی حوزه‎های علمیه به کرمان

حوزه/ آیت الله مروی با تاکید بر این که طلبه تراز انقلاب اسلامی باید «نگاه جهانی» داشته باشد‌، گفت: پیش از پیروزی انقلاب، نهایت تفکر تبلیغی طلاب و روحانیون به شهرها و یا روستاهای خودشان محدود بود و اگر طلبه‎ای بلند پروازانه‎تر فکر می‎کرد، برای مردم کشورش برنامه‎ریزی می‎کرد، اما پس از پیروزی انقلاب وضعیت متفاوت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمان، هیئت اعزامی شورای عالی حوزههای علمیه کشور متشکل از آیت الله جواد مروی عضو شورا، حجت الاسلام و المسلمین نواب مسئول دبیرخانه و حجت الاسلام  اخویان بازرس شورای عالی حوزه، با طلاب مدارس علمیه شهر کرمان در مدرسه علمیه ابراهیمیه دیدار کردند.

 آیت الله مروی در این دیدار در رابطه با سفر هیئت اعزامی شورای عالی حوزههای علمیه به کرمان، گفت: یکی از برنامههای شواری عالی حوزههای علمیه بازدید از مدارس و استفاده از انتقادات و پیشنهادات طلاب و مدیران آن مدارس است.

 وی در ادامه به ویژگیهای طلبه تراز انقلاب اسلامی پرداخت و بیان داشت: پیش از پیروزی انقلاب، نهایت تفکر تبلیغی طلاب و روحانیون به شهرها و یا روستاهای خودشان محدود بود و اگر طلبهای بلند پروازانهتر فکر میکرد، برای مردم کشورش برنامهریزی میکرد، اما پس از پیروزی انقلاب وضعیت متفاوت شده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: امروز در تمام جهان چشم، گوش و دل‌های آمادهای هستند که پذیرای مکتب اهل بیت(ع) هستند، لذا امروز طلبه تراز انقلاب اسلامی باید «نگاه جهانی» داشته باشد‌.

آیت الله مروی، دومین ویژگی طلبه تراز انقلاب اسلامی را «همت بلند» دانست و اظهار کرد: تجربه نشان داده است که موفقیت در حوزههای علمیه نه با استعداد بالا، نه با نبوغ بالا و نه با تیزهوشی بالااست. اگر استعداد طلبه متوسط و یا حتی گاهی پایینتر باشد اما همت بلندی داشته باشد، از نظر علمی به هر جا که دلش بخواهد می‌رسد، همه چیز در علو همت است.

وی افزود: صفحه تاریخ حوزههای علمیه پر است از نمونههای مختلفی که در سنین بالا درس را شروع کردند و به موفقیت هم رسیدند‌. یک نمونه آن حمصی رازی است که تا پنجاه سالگی نخود پخته می‌فروخت. پنجاه سالگی طلبه شد و در فن مناظره به حدی قوی شد که فخر رازی شاگردی او را کرد.

آیت الله مروی در پایان «اهمیت به معنویت» را سومین ویژگی طلبه تراز انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: یکی از توصیههایی مقام معظم رهبری در دیدارهایی که با ایشان داشتهایم، این است که اساتید و‌ بزرگان سعی کنند طلاب را با مسایل معنوی و با انس با قرآن که مقدمهاش استمرار بر قرائت آن است مانوس کنند. طلاب باید در همین سن از منظر معنویت به خودشان برسند، تا در آینده موفق باشند.

برپایه این گزارش، در پایان این جلسه، هیئت اعزامی شورای عالی حوزه های علمیه به سؤالات طلاب پاسخ دادند و بعد از آن نیز در جلسهای جداگانه با مدیران و اساتید مدارس شهر کرمان مسائل و مشکلات طلاب و مدارس بررسی شد.

لازم به ذکر است، هیئت اعزامی شورای عالی حوزههای علمیه از روز سه شنبه  دوم بهمن ماه، با حضور در استان کرمان از مدارس این استان بازدید کردند و در دیدار با طلاب، مدیران، اساتید و همچنین مدیریت و معاونین حوزه علمیه استان، در جریان مسائل و مشکلات قرار گرفتند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha