جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عباس سلیمی - معاون فرهنگی آستان عبد العظیم حسنی

حوزه/ دبیر کارگروه قرآن ستاد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بی شک بازگشت به سبک زندگی قرآنی، راه نجات بشر گرفتار امروز است

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، عباس سلیمی طی سخنانی در گردهمایی سراسری اساتید و مربیان زندگی قرآنی که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به این که رمز سعادت انسان ها عمل به آموزه های ناب قرآنی است، اظهار داشت: ما هنگامی که به مکاتب مختلف نگاه می‌کنیم متوجه می شویم که بسیاری از آن‌ها راه را به اشتباه رفته اند که ثمره آن جنگ طلبی ها همچون جنگ جهانی اول و دوم با میلیون های کشته و آوارگی ها و ویرانی های بسیار بوده است.

وی افزود: جنایتکاری های آمریکا امروز در مناطق مختلف جهان به خصوص غرب آسیا به خاطر دوری از اصول مربوط به سبک زندگی الهی است و این که شهوت قدرت و ثروت و امیال شیطانی بر سران این کشور غلبه یافته است.

این استاد و چهره برجسته قرآنی همچنین گفت: هنگامی که کارنامه هیتلر را مطالعه می‌کنیم مشخص می‌شود که تفکرات او ریشه در اندیشه های نیچه دارد و این تفکر به مردم اجازه نمی‌دهد که در آرامش و امنیتی که خدا آن را دستور فرموده به انسان، زندگی کنند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که قرآن و مکتب اهل بیت(ع) و سبک زندگی اسلامی برای جان انسان‌ها ارزش و اهمیت بالایی قائل شده و به کسی اجازه نمی دهد که کرامت و عزت انسانی لگدمال شده و حقوق اولیه او تضییع گردد.

دبیر کارگروه قرآن ستاد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی همچنین ادامه داد: البته باید توجه داشت که ظلم و بیداد هیچ گاه پابرجا نمی‌ماند و امروز فروپاشی کمونیسم را مشاهده کردیم و در غرب اروپا جنبش ضدسرمایه داری شکل گرفته و هر روز این موج انسانی شدت می گیرد.

وی گفت: ویژگی خاص دستورات دین و مکتب و قرآن این است که بر اساس فطرت انسان است و هیچ حکومت و دولتی نمی‌تواند سبک زندگی انسان را بسازد و تنها قرآن کریم است که سبب عاقبت به خیری و سعادت انسان می‌شود ، چرا که بر اساس فطرت اوست.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha