جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
میناپور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه در حال حاضر بودجه کل حوزه های علمیه حتی به اندازه بودجه یک دانشگاه مادر نیست، گفت: اهداف نظام و حوزه های علمیه اهداف مشترکی هستند و نباید این چنین حوزه های علمیه مورد بی مهری و هجمه قرار گیرند .

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به حداقل رسیدن بودجه حوزه، گفت: متاسفانه امروز بودجه ای که برای تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام و مکتب تشیع است، مورد بی مهری قرار گرفته و بودجه کافی در اختیار مراکز حوزوی و دینی قرار نمی گیرد .

وی با اشاره به اینکه بودجه ای که به حوزه اختصاص داده می شود در بحث استانی رقم قابل ذکری نیست، ادامه داد: متاسفانه پروژه های نیمه تمام حوزوی استان به دلیل عدم اختصاص بودجه کافی راکد مانده اند و در بعضی موارد پیمانکاران نیز به علت عدم تامین اعتبار و منابع مالی، قراردادهای ساخت و ساز حوزوی را قبول نمی کنند و برای احداث، توسعه و بازسازی مراکز دینی و حوزوی با مشکل مواجه هستیم .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه در حال حاضر بودجه کل حوزه های علمیه حتی به اندازه بودجه یک دانشگاه مادر نیست، خاطر نشان کرد: اهداف نظام و حوزه های علمیه اهداف مشترکی هستند و نباید این چنین حوزه های علمیه مورد بی مهری و هجمه قرار گیرند .

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به اینکه اگر در بحث بودجه تبلیغ دینی کم بگذاریم، در حقیقت گسترش آموزه های اسلامی و دینی را دست کم و کمرنگ گرفته ایم، تصریح کرد: بی شک حمایت از مراکز دینی و حوزوی تضمین کننده سلامت جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است .

وی با اشاره به اینکه همان گونه که برای یک دانشجو خدمات و تسهیلات تحصیلی و پژوهشی در نظر گرفته می شود، برای طلاب نیز این حمایت ها و تسهیلات نیاز است، گفت: طلاب برای انجام تحقیق و پژوهش نیازمند تامین اعتبار و منابع مالی هستند و باید در این خصوص تعهدات لازم صورت گیرد .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان اظهار کرد: حوزه خاستگاه انقلاب است و نباید بی توجهی به این نهاد مهم صورت گیرد، چرا که اهداف نظام و گسترش آموزه های اسلامی و انقلابی در جامعه با مشکل مواجه خواهد شد .

حجت الاسلام والمسلمین میناپور در پایان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مولود حوزه است، گفت: حوزه های علمیه مردمی بوده اند و برای انجام رسالت خود از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند و همواره با حمایت خیران و دوستداران مکتب اهل بیت (ع) و همت علما اداره شده اند برای اعتلای روزافزون پرچم اسلام و انقلاب در جهان رسالت خود را با تلاش و سعه صدر انجام خواهند داد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha