پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی محمد لروند امام جمعه کنگاور در جمع طلاب

حوزه/ امام جمعه کنگاور با بیان اینکه بدون شک یکی از مهم ترین مراکزی که در به ثمر رساندن انقلاب نقش اساسی داشت، حوزه های علمیه بود، گفت: وظیفه روحانیت روشنگری با حفظ وحدت جامعه در مقابل فتنه هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام علی محمد لروند، در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با تمسک آیه 95 سوره مبارکه نساء که می فرماید:« ...وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا» و خداوند مجاهدان را بر بازنشستگان به اجر و ثوابی بزرگ برتری داده، گفت: قیام امام(ره) و مبارزین انقلابی علیه طاغوت پهلوی عمل به فرامین قرآنی بود.

امام جمعه کنگاور با اشاره به اینکه جشن40 سالگی انقلاب فرصتی است که بار دیگر رهنمودهای حضرت امام(ره) را مورد دقت قرار دهیم، ادامه داد: حضرت امام(ره) با انقلاب اسلامی، آرزوی انبیاء عظام(ع) و ائمه(ع) که پیاده شدن فرامین قرآنی و اسلام ناب در جامعه بشری بود را عملی کرد.

وی خاطر نشان کرد: بدون شک روحانیون در سالهای مبارزه مردم را به قیام علیه طاغوت فرا خوانده و خود نیز پیشاپیش آنها حرکت می کردند.

حجت الاسلام علی محمد لروند با بیان اینکه حضرت امام(ره) فرمودند: شک نبايد کرد که انقلاب  اسلامي ايران  از همه انقلاب ها جداست، افزود: انقلاب اسلامی بر پایه اسلام ناب محمدی(ص) و رهایی مردم ایران از یوغ رژیم طاغوت و دفاع از مستضعفین دنیا به وجود آمد.

وی، نقش محرم و صفر در زنده نگه داشتن اسلام  و پیروزی انقلاب اسلامی در بیان حضرت امام(ره) بسیار مهم دانست و اظهار کرد: نقش سازنده مبلغین دینی در بیداری مردم با عزیمت به اقصی نقاط کشور قبل از پیروزی انقلاب، هرگز فراموش شدنی نیست.  

امام جمعه کنگاور با بیان اینکه بدون شک یکی از مهم ترین مراکزی که در به ثمر رساندن انقلاب نقش اساسی داشت، حوزه های علمیه بود، گفت: نقش روحانیت در پیروزی و حفظ دستاوردهای انقلاب بی بدیل است.

حجت الاسلام لروند با اشاره به برکات قیام حضرت امام(ره) و حضور روحانیون و دانشجویان مبارز، مردم انقلابی در صف واحد علیه رژیم پهلوی، ادامه داد: بختیار در برابر اتحاد روحانیون و دانشجویان انقلابی متحصن در دانشگاه تهران نتوانست مانع ورود حضرت امام(ره) به کشور شود.

وی تصریح کرد: تجربه نشان داده در عمر 40 ساله انقلاب اسلامی هر زمان با تبعیت از ولایت فقیه و اتحاد نخبگان بصیر جامعه و مردم همراه شدیم، موفق و دشمن را ناامید کردیم.    

 امام جمعه کنگاور با بیان این که وقتی جنگ بر کشور ما تحمیل شد روحانیون دوشادوش مردم وارد جبهه ها شدند، گفت: تشکیل تیپ مستقل 83 روحانیون رزمی تبلیغی امام صادق(ع) شاهد بر مدعای حضور حوزه های علمیه در دفاع مقدس و مدافعان حرم می باشد.   

وی خاطر نشان کرد: آمار شهدای حوزه های علمیه نسبت به سایر اقشار، یعنی از هر 1000 روحانی 40 شهید، خود بیانگر حضور روحانیت در صحنه دفاع از انقلاب است.

امام جمعه کنگاور با بیان اینکه بدون شک یکی از مهم ترین مراکزی که در به ثمر رساندن انقلاب نقش اساسی داشت، حوزه های علمیه بود، اظهار کرد: وظیفه روحانیت روشنگری با حفظ وحدت جامعه در مقابل فتنه هاست.

حجت الاسلام لروند در پایان با اشاره به اینکه روحانیت با سفارش به مردم برای حفظ دستاوردها و تاکید بر قدرشناسی از انقلاب، لحظه ای غفلت نکرده، ناکامی دشمنان در اجرای توطئه ها را مرهون تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و انقلابی ماندن حوزه های علمیه و در صحنه بودن مردم دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha