جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست مدیران دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: به زودی اجلاس هوش مصنوعی و اجتهاد در حوزه برگزار می‌شود که این اجلاس گامی در جهت پیاده کردن نگاه فناورانه حوزه علمیه است که باید دنبال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت‌الله علیرضا اعرافی در نشست مدیران دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه  که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه برگزار شد، عنوان کرد: مجموعه ارزیابی باید به اموری بپردازد که دیگران را فعال کند و جایگاه این بخش بسیار مهم و حساس بوده و گفتمان سازی را رهبری می‌کند و باید تسهیل‌گر و ریل‌گذار بخش های دیگر باشد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به رسالت دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه تاکید کرد: این مرکز باید ریل‌گذار باشد، اما نه به معنای اینکه دیگران را از تکاپوی فکری و عملی بازدارد؛ همانطور که در منشور حوزه اشاره شده، کلان نگری و خدمت به اجتماع از رسالت های حوزه بوده که نخستین مرکز مسئول در این زمینه دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه است.

آیت الله اعرافی ابراز کرد: ما در سخت ترین شرایط مالی و مسائل مختلف قرار داریم و در حالی طرح ها را جلو می‌بریم که بودجه حوزه در واقع یک سوم شده است.

وی اظهار داشت: ما در برابر این مشکلات به طور منطقی باید کار معمولی انجام دهیم، اما راه دیگر کار جهادی و با همت بوده که ما به دنبال راه دوم هستیم و باید این عهد را ببندیم که به رغم همه مشکلات و کاستی ها مانند یک سرباز پای کار بایستیم.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: ما در دو سال تلاشمان این بود که حوزه را از اسناد کلان راهبردی عبور دهیم و امروز حوزه ۸۰ درصد از این اسناد را پشت سر گذشته است.

وی اضافه کرد: منظومه اسناد کلان راهبردی و زیرساخت های سازمانی در ۱۵ پروژه مهم انجام شده و تاکید  داریم تا پایان سال جاری همه بخش ها این اسناد کلان را پشت سر گذاشته و آن را تمام کنند.

آیت الله اعرافی عنوان کرد:  نظارت بر قوانین و مقررات و اجرای مستمر آن نیز از دیگر ملزومات حوزه بوده و باید قوانین منزه و پالایش و اجرایی شود.

وی گفت: حوزه علمیه باید مدیران مورد نیازش را تربیت کند، از دل کارشناسان حوزه، تصدی مدیریت‌ها انجام شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: به زودی اجلاس هوش مصنوعی و اجتهاد در حوزه برگزار می‌شود که این اجلاس گامی در جهت پیاده کردن نگاه فناورانه حوزه علمیه است که باید دنبال شود.

مدیر حوزه های علمیه مطرح کرد: با بیان اینکه پیشنهاد ما برای اندیشکده، تدوین سند چشم انداز است، خاطرنشان کرد: مباحث راهبردی حوزه در خارج از کشور مورد بحث و بررسی قرار داده می‌شود و در داخل نیز باید این بحث جدی گرفته شود و در همین راستا مرکز مطالعات راهبردی حوزه تاسیس شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha