پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 477093
۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
کتاب فوتبال و سیاست

حوزه/ کتاب فوتبال و سیاست در ایران نوشته دکتر محمد حسن الهی منش، دکتر محمدرضا صیاد و دکتر مرتضی اشرافی توسط انتشارات کتاب نما چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،/ کتاب فوتبال و سیاست در ایران نوشته دکتر محمد حسن الهی منش، دکتر محمدرضا صیاد و دکتر مرتضی اشرافی، با تیراژ 500 نسخه، در 300 صفحه، با قیمت 32هزار تومان، توسط انتشارات کتاب نما چاپ و منتشر شده است.

در این کتاب نویسندگان بیان می دارند که مي‌خواهيم بدانيم فرهنگ سياسي ايرانيان معاصر چه تأثيري بر دو حوزه‌ سياست و فوتبال در ايران بالاخص در دوره‌ جمهوري اسلامي ايران داشته است؟ براي سهولت در امر تحقيق و حصول نتيجه‌ علمي جهت پاسخ‌گويي به سوال مذكور، ابتدا به بررسي جايگاه ورزش در نظريات سياسي گوناگون كه هر كدام با فرهنگ سياسي خاصي نيز همخواني دارند پرداخته و پس از آن ضمن بررسي جداگانه چيستي فرهنگ سياسي، سياست و فوتبال به بررسي شاخص‌هاي فرهنگ سياسي كه بر سياست و فوتبال ايراني تأثيرگذار بوده است مي‌پردازيم.

کتاب فوتبال و سیاست در ایران در قالب شش فصل به بررسی تاثیر متقابل سیاست و فوتبال در ایران می پردازد. فصل های این کتاب عبارتند از: فصل اول: جایگاه ورزش در نظریه های مختلف، فصل دوم: فوتبال؛ فصل سوم: سیاست؛ فصل چهارم: فرهنگ سیاسی؛ فصل پنجم : تاثیر فرهنگ سیاسی بر فوتبال و در آخر فصل ششم به بیان مولفه های فرهنگ سیاسی  در سیاست و فوتبال ایران می پردازد.

در کتاب حاضر بیان می شود که ارزش‌هاي فرهنگي، هنجارها و نمادها از يكسو به ساختارهاي سياسي- اجتماعي شكل مي‌دهند و از سوي ديگر در رفتار افراد تأثير مي‌گذارند. سنت‌ها، آداب مذهبي، تجويزهاي ايدئولوژيكي و قوانين اساسي شاكله‌ي اصلي هنجارهاي فرهنگي را ترسيم مي‌كنند. اين قواعد، حقوق و تكاليف ساختارهاي سياسي- اجتماعي را هم در قلمرو نهادهاي حكومتي و هم گروه‌هاي اجتماعي، نهضت‌ها و احزاب سياسي كه خواهان دخالت بيشتر در سياست‌گذاري هستند مشخص مي‌كنند.

نویسندگان در کتاب فوتبال و سیاست در ایران ، در خصوص تاثیر فرهنگ سیاسی بر فوتبال عواملی مانند تحکیم یا تخریب ارزش های انسانی، همبستگی ملی، همگرایی قومیتی؛ صنعت فوتبال به منزله عقل معاش، مشارکت سیاسی، نگاه به فتوبال همراه با دید کل اجزای ان، درآمد های اقتصادی حاصل از فوتبال  را نام برده و به شرح هر یک می پردازند.

کتاب فوتبال و سیاست در ایران نوشته دکتر محمد حسن الهی منش، دکتر محمدرضا صیاد و دکتر مرتضی اشرافی، با تیراژ 500 نسخه، در 300 صفحه، با قیمت 32هزار تومان، توسط انتشارات کتاب نما چاپ و منتشر شده است.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به قم، مجتمع ناشران، طبقه چهارم، واحد 401 مراجعه نموده و یا از طریق ایمیل  ketabnema@gmail.com  و یا تماس با شماره تلفن 09128530854 ، نسبت به دریافت کتاب مذکور اقدام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha