پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در دیدار با آیت‌الله العظمی سبحانی

حوزه/ مدیرکل اوقاف استان قم گفت: نقش مراجع تقلید، علما و اساتید برجسته حوزوی در راهنمایی خیرین برای وقف در راستای نیازهای روز جامعه بسیار پُر رنگ است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در دیدار با آیت‌الله العظمی سبحانی، اظهار کرد: وظایفی که بر عهده سازمان اوقاف گذاشته شده اهمیت زیادی دارند و مسئولیت موقوفات و دیگر حیطه‌های کاری این سازمان نیز به همین ترتیب بسیار خطیر است.

وی افزود: اجرای امینانه نیت واقفان و حرکت بر مدار شرع مقدس و قوانین جاری، اولویت کاری سازمان اوقاف در همه دوره‌ها بوده و در حقیقت این سازمان باید امین واقفان باشد و جلوی رکود وقف را بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه توسعه وقف از دیگر حیطه‌های کاری این سازمان به شمار می‌رود، گفت: همچنین لازم است نیازهای جامعه را شناسایی و آنها را به عنوان اولویت‌های وقف به واقفان و خیرین معرفی کنیم.

وی ادامه داد: برخی افراد نگاه نازلی به وقف دارند و اهمیتی را که باید، برای این مسئله قائل نیستند و شاید موقوفات را به شکل اموالی می‌بینند که بتوان عواید و درآمد آنها را در هر راهی هزینه کرد در حالی‌که نیت واقفان تنها ملاک عمل است و همچنین املاک اوقافی ارزشی برابر با املاک خصوصی دارند و نباید میان آنها تفاوتی گذاشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به نیاز جامعه به موقوفات جدید با در نظر گرفتن نیازهای جدید، عنوان کرد: خیرینی که به دنبال وقف هستند باید ناظر به احتیاجات زمانه این کار را انجام دهند و اینجاست که نقش علما و اساتید حوزوی در راهنمایی آنها بسیار پر رنگ است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: پاسخگویی به شبهات و توطئه‌های فرهنگی دشمنان در فضاهای مجازی، یکی از مهمترین اولویت‌های امروز به شمار می‌رود و اگر موقوفاتی در همین راستا وجود داشته باشند، می‌توان از آنها در همین زمینه استفاده کرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha