پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فعالیت های مثبت مرکز مطالعات اسلامی در دانشگاه بین الملل فلوریدا

حوزه/ اساتید و دانشجویان نسبت به فعالیت های یک ساله مرکز مطالعات اسلامی در دانشگاه بین الملل فلوریدا نظر مثبتی داشته و اعلام کرده اند که این مرکز نقش موثری در ایجاد وحدت میان پیروان ادیان و قومیت های مختلف ایفاء می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از wlrn، مدیریت دانشگاه بین المللی فلوریدا در آمریکا، از تلاش های یک ساله «مرکز مطالعات اسلامی» در این دانشگاه در ایجاد وحدت میان دانشجویان و کارکنان پیرو ادیان و مذاهب مختلف، قدردانی کرد.

درحالی که نزدیک به یک سال از تاسیس مرکز اسلامی در دانشگاه بین المللی فلوریدا می گذرد، اساتید دانشگاهی و دانشجویان بر این باور هستند که مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه نقش موثری در ایجاد وحدت ایفاء می کند.

در این پروژه بیش از صد دانشجو شرکت کرده و هدف موسسان آن ارتقاء دانش و آگاهی از جامعه اسلامی جهانی اعلام شده اند. دانشجویان می گویند، یکی از اقدامات این مرکز تاکید بر شباهت های فرهنگی و مذهبی میان دین اسلام و ادیان دیگر است.

محسن جعفر یک پزشک مسلمان که 2 میلیون دلار برای تاسیس مرکز کمک رسانی کرده می گوید: ما همه در این سیاره زندگی می کنیم و باید با همدیگر و در کنار همدیگر بر روی این کره زمین زندگی کنیم و یکدیگر را درک کنیم. زیرا وقتی یکدیگر را درک نکنیم، از آن ها خواهیم ترسید.

 

جعفر می گوید یکی از دلایل موفقیت مرکز این است که در فلوریدای جنوبی واقع شده، جایی که با مردم از قومیت ها و مذاهب مختلف در ارتباط است.

وی گفت: منطقه میامی، مکانی است که مردم آمریکای لاتین در آن حضور دارند و روابط زیادی نیز با اروپا دارد. اگر بتوانیم این برنامه را در اینجا تقویت کنیم، می توانیم با اساتید دانشگاهی و دانشجویان از سرتاسر جهان رابطه و تعامل ایجاد کنیم.

جعفر ابراز امیدواری کرد که این مرکز بتواند به مسئله اسلام هراسی و سوءبرداشت ها درباره مسلمانان که از زمان 11 سپتامبر 2001 در آمریکا رواج پیدا کرده اند بپردازد.

مدیران این مرکز اسلامی که در مدرسه امور بین الملل و عمومی استیون جی گرین واقع شده، در طی یک سال گذشته بیش از ده ها رویداد و جلسه گفتمان در راستای ارتقاء آگاهی رسانی در رابطه با اسلام و مسلمانان برگزار کرده است. بسیاری از این جلسات در رابطه با خشونت های خاورمیانه و سوءبرداشت ها در رابطه با دین اسلام از دیدگاه غربی ها بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha