سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دو مسجد داکوتای شمالی درهایشان را به روی مردم محلی می گشایند

حوزه/ در مراسم روز درهای باز که در دو مسجد شهر گرند فرک در داکوتای شمالی آمریکا برگزار می شوند، مردم محلی و همسایگان غیرمسلمان می توانند ضمن شرکت در تور بازدید از مسجد، پرسش هایشان در باره اسلام و مسلمانان بپرسند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از grandforksherald، دو مسجد در شهر گرند فرک واقع در ایالت داکوتای شمالی آمریکا اخیرا درهایشان را به روی غیرمسلمانان می گشایند تا فرصتی را برای شناخت اسلام برای آنان به وجود آورده و آن ها بتوانند پاسخ پرسش هایشان را درباره دین اسلام و مسلمانان جویا شوند.

مرکز اسلامی فورک گرند شرقی امروز در ساعت 2 بعد از ظهر میزبان رویداد «چای و تور بازدید» می باشد. و مرکز اسلامی الهدا در همان نزدیکی نیز از ساعات 1 تا 5 بعد ازظهر مراسم روز درهای باز برگزار خواهد کرد.

رهبران هر دو مسجد می گویند که قصد دارند گفتمان صادقانه ای درباره اسلام و فرهنگ سنتی مسلمانان سومالیایی در این مرکز با مردم محلی و همسایگان داشته باشند.

دکا علی که به عنوان رابط هماهنگ کننده میان مرکز اسلامی الهدا و و مدارس دولتی منطقه فعالیت دارد، در این باره می گوید: هیچ سئوال درست و غلطی از نظر ما وجود ندارد و چه مسلمان باشید و چه غیرمسلمان با روی باز از شما در این مراسم استقبال به عمل خواهد آمد.

علی گفت که بی صبرانه منتظر است فرهنگ و سنت های اسلامی خودش را با جامعه به اشتراک بگذارد.

این دو مرکز اسلامی که برای نخستین بار درهایشان را به روی مردم می گشایند اخیرا افتتاح شده اند و آغاز به کار آن ها به کمتر از 5 ماه پیش باز می گردد. شرکت کنندگان در این مراسم به صرف چای و غذاهای سومالیایی، به سخنرانی روحانیون و وعاظ اسلامی گوش داده و می توانند سئوالاتی که در رابطه با مسائل مختلف اسلامی دارند از آنان بپرسند.

امری که به دین اسلام گرویده می گوید: ما بسیار هیجان زده ایم که روز درهای باز در خدمت جامعه باشیم. این نشست کمک می کند بسیاری سوءبرداشت ها درباره اسلام را از بین ببریم. اگر مردم با دل پاک مراجعه کنند مطمئنم که می توانیم یک گفتمان خوب داشته باشیم و به اشتراکات مان پی ببریم.

علی حسن رئیس مرکز اسلامی نیز گفت: هر سئوالی که مردم داشته باشند ما با روی خوش پاسخ خواهیم داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha