سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دانش آموز مسلمان در کنیا به سبب حجاب اسلامی از مدرسه اخراج شد

حوزه/ در پی حکم اخیر دیوان عالی کنیا در اعلام حق مدارس برای ممنوع سازی حجاب اسلامی، بار دیگر اخراج یک دانش آموز مسلمان در منطقه شمالی این کشور اعتراضات را برانگیخت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از استاندارد مدیا، مسئله حجاب اسلامی در کشور آفریقایی کنیا بار دیگر مسئله دار شد و یک دانش آموز مسلمان در شهرستان نادی واقع در ریفت شمالی کنیا به خاطر پوشش اسلامی و رعایت حجاب اخراج گردید.

والدین دانش آموز نسبت به این اقدام مدرسه چبیسا اعتراض کرده اند.

الیاس محمد پدرخوانده دختر، ضمن اعلام اینکه مدیران مدرسه حیله گر و دروغ گو هستند گفت: آن ها هنگام ثبت نام به ما نگفته بودند که حجاب اسلامی در مدرسه ممنوع است.

سازمان واعظان اسلامی کنیا این اقدام مدرسه را به شدت محکوم کرده و اخراج دانش آموز مسلمان را یک عمل «تبعیض آمیز» خطاب کردند که حق دختر مسلمان برای داشتن تحصیلات را زیر سئوال برده است.

لازم به ذکر است اخیرا دیوان عالی کنیا در حکمی اعلام کرد که مدارس دولتی و خصوصی می توانند قوانین داخلی مربوط به لباس دانش آموزان را تعیین کرده و در صورت تمایل حجاب اسلامی را در محوطه داخلی مدرسه ممنوع اعلام کنند. اعلام حکم مربوطه خشم بسیاری از مسلمانان را در منطقه برانگیخته و اعتراضات گسترده ای در پی داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha