جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قطبی

حوزه/ حجت الاسلام قطبی گفت: منطق اقدامی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در لایه باطنی این سند جزو شاخصه ها و نقطه قوت آن برشمرده می شود و این وجه تمایز سند مذکور با دیگر اسناد تهیه شده کشور است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی امروز در جلسه «نقدو بررسی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را به عنوان یک پیش نویس ابلاغ کردند و فرمود یکی دو سالی نخبگان برآن تمرکز کنند.

وی با بیان اینکه این سند دو شکل دارد، یکی صورت بندی ظاهری دارد که مجموعه ای از مبانی ارزش ها و تدابیری است که ذیل ارزش ها آمده، گفت: دوم لایه زیرین و باطنی این الگو مبتنی برسه پایه اصلی است.

حجت الاسلام قطبی افزود: پایه اول این سند، خدامحوری و دین محوری است که هدف آن اقامه دین توسط نظام جمهوری اسلانی ایران است تا به ظهور حضرت حجت برسد.

وی ادامه داد: رکن دوم این سند دور اندیشی و آینده نگری است که نیم قرن توسعه و پیشرفت کشور را با هدف رسیدن به یک نظام و تمدن نوین اسلامی و جهانی را مد نظر قرار داده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی  واحد اصفهان با تاکید براینکه رکن سوم این سند نظام وارگی آن است، گفت: این سند به صورت خطی و برشی پیش نرفته و بحث های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را جدای از هم ندانسته است.

حجت الاسلام قطبی یادآور شد: منطق اقدامی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در لایه باطنی این سند جز شاخصه ها و نقطه قوت آن برشمرده می شود و این وجه تمایز سند مذکور با دیگر اسناد تهیه شده کشور است.

وی اذعان کرد: در این سند بارها مشارکت نخبگانی و مردمی و فضلا را در حیطه منطق اقدام مشاهده می کنیم، برای این سند پیش از ابلاغ رسمی در حقیقت رفراندوم نخبگانی ایجاد شده و در سطح اسناد بالادستی این رفراندوم علمی و نخبگانی برای اولین بار است که اتفاق می افتد.

حجت الاسلام قطبی عنوان کرد: مردم در نظام اسلامی رکن اساسی هستتد و این حضور جدی، موثر و پررنگ است، البته این رکن که جمهوریت نظام اسلامی را شکل داده، باید براساس یک رکن مهمتر یعنی اسلامیت تحقق یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha