پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم نکوداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مجتمع  آموزش عالی فقه قم

حوزه/ نکوداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور اساتید، طلاب و دانش پژوهان المصطفی و به همت مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین تلخابی رئیس مجتمع آموزش عالی فقه در مراسم نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت های مردم ایران در ثمر بخشی به انقلاب اسلامی، به حدیثی از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله اشاره نمود و اظهار داشت: ان الله یغضب لغضب فاطمه، خشم و خوشحالی فاطمه زهرا سلام الله علیها محور غضب و رضایت خداوند متعال است.

رئیس مجتمع آموزش عالی فقه در ادامه ضمن اشاره به روایتی در رابطه با واجب الاطاعه بودن فاطمه زهرا سلام الله علیها، ابراز داشت: نبوت هیچ پیغمبری کامل نمی شود مگر اینکه به فضیلت و منزلت زهرای اطهر علیها السلام اقرار کند.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی با اشاره به این که فاطمه زهرا سلام الله علیها حجت خداوند متعال بر اهل بیت علیهم السلام است، تصریح کرد: بیان این همه فصیلت شاید به منظور توجه مردم به مقام والای این بانوی مکرم باشد تا ممیزه ای میان حق و نفاق باشد.

وی با اشاره به این که نفاق در جامعه جا افتاده بود و حقیقت در حال فراموشی بود، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها با تمام فضیلت خویش در برابر تمام نفاق ایستادگی نمود و با تمام سفارشاتی که نبی مکرم اسلام نسبت به حفظ حرمت زهرا اطهر علیها السلام داشتند، نفاق از حق بازشناسی شد.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی با بیان این که برای روشنایی حق، اسلام هزینه های بسیاری را نموده، سرمایه های ارزشمندی را قربانی نموده است، ابراز داشت: در عصر کنونی تنها برای به ثمر نشستن انقلاب و پایداری ان بالغ بر 300 هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب و کشور شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha