جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباسی در آئین نکوداشت چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی

حوزه/ امروز جمهوری اسلامی به قطب پزشکی در منطقه غرب آسیا تبدیل شده پیشرفته ترین عمل های جراحی در مراکز درمانی کشور انجام می شود و امید به زندگی و معدل عمر انسان ها از ۵۴ سال به ۷۶ سال ارتقا یافته است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباسی در آئین نکوداشت چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد، به ایام سوگواری فاطمه زهرا سلام الله علیها اشاره نمود و تصریح کرد: درود می فرستیم به روح بلند امام خمینی ره و شهیدان انقلاب اسلامی که با بذل جان شجره طیبه انقلاب اسلامی را آبیاری نمودند که امروز این درخت تناور بار و بر  خود را در عالم گسترانده است.

رئیس جامعه المصطفی در ادامه ضمن تقدیر از زحمات و خدمات حجت الاسلام والمسلمین محامی در حوزه علیمه و جامعه المصطفی ابراز داشت: از خداوند متعال مسئلت داریم تا توفیقات ایشان را از عمل به وظایف خطیری که دارند افزایش دهد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ بشریت بود که به مصابه یک نهال پس از چهل سال به درخت تناوری شده که ثمرات آن در عالم آشکار شده است، ابراز داشت: انقلاب اسلامی در برابر همه فشارهای این چهار دهه مقاوم ایستاده در برابر توفان ها و تندبادهایی که اساس و کیان این انقلاب را هدف گرفته بود ایستاده و امروز مقتدرتر از همیه در همه عالم می درخشد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که انقلاب اسلامی ایران از سنگ لاخ ها و توطئه های سخت دشمنان عبور نموده است، یادآور شد: تنها یک هفته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پروژه جنگ داخلی در ایران کلیک خورد و پس از مدتی دیگر جنگ بزرگ 8 ساله با مشارکت ده ها دولت حامی دولت مهاجم، تمام قدرت های شرقی و غربی از آن حمایت کردند.

وی به عبور سرافرازانه انقلاب اسلامی از همه مشکلات و سختی ها اشاره نمود و ابراز داشت: دسیسه ترور و گروهک های تروریستی نیز انجام شد که امروز داعیان حقوق بشر بین المللی عوامل این تروریست ها را در دامن خود پرورش داده مورد چتر حمایتی خود قرار دادند.

رئیس جامعه المصطفی با بیان این که منافقین عامل شهادت 17 هزار شهید بودند، ابراز داشت: دشمنان انقلاب پس از ناکامی در همه این توطده ها فشارها و تحریم ها و هجمه های رسانه ای را در دستور کار خود قررا داده، در این چهل سال حتی یک روز انقلاب اسلامی در امان نبوده و یک لحظه در مقابل آن سر خم نکرده و هر روز استوارتر ایستادگی می کند.

وی به چرایی دشمنی و کینه ورزی قدرت های جهانی با انقلاب اسلامی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: ارائه نظام اجتماعی نوین و نظم جدید برای حیات اجتناعی بشریت از مهمترین تاکیدات انقلاب اسلامی است که برای قدرت های جهانی قابل تحمل نیست، دشمنان نمی خواهند این باور در مردم جهان پذیرفته شود که راه جدیدی هم برای مدنیت و زندگی اجتماعی و عدالت اجتماعی وجود دارد.

استاد حوزه علمیه افزود: تئورسین های استکباری در جامعه بشری ندای پایان تاریخ بشر را سر می دهند تا مردم را وادار به تمکین و تسلیم در برابر نظام جهانی استعماری و استکباری کنند .

وی انقلاب اسلامی اگر بتواند الگوی موفقی از نظم اجتماعی ارائه کند، به چالش بزرگی برای قدرت های جهانی اجاد خواهد نمود که این توطئه ها نیز برای مقابله با این رویکرد مورد توجه قرار می گیرد، اظهار داشت: ایجاد جریان های افراطی و تکفیری از جدیدترین توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی بود که به دنبال فرسایش حرکت اسلام و انقلاب اسلامی و ایجاد کانون نزاع و درگیری مذهبی و نزاع خونین میان مسلمانان برای ده ها سال تنظیم شده بود.

رئیس جامعه المصطفی ارائه چهره حول انگیز و موحش از دین و اسلام سیاسی در دنیای کنونی را از دیگر رویکردهای قدرت بخشی استکبار جهانی به گروه های افراطی و تکفیری دانست و اذعان داشت: دشمنان انقلاب بارها ضرب الاجل و مهلت های روزانه و سالانه ای را ر این چهل سال بیان کردند که آخرین آن آروزی تعبیر ناپذیر تئورسین امریکایی بود که وعده سخنرانی پیش از چهلمین سال پیروزی انقلاب را در جمع منافقین و تروریست ها مطرح ساخت.

وی با تأکید بر این که انقلااب اسلامی با نگاهی جهانی و آرمان هایی اعتقادی و فکری است، ابراز داشت: ارائه الگوی جدید برای ادامه جامعه و ساختن انسان های مصمم و امیدوار و مومن و متعهد و مقاوم از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است کهعدر زنجیره به هم پیوسته در حال تلاش برای تحقق آرمان های والای اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به این که کنار گذاردن دین از عرصه اجتماع از رویکردهای پذیرفته شده پیش از انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: محدود سازی حوزه دین به قلمروهای خصوصی از مهمترین رویکردهایی بود که به منظور تلقین ناسازگاری دین با رشد و تعالی علمی و توسعه ای بشر مورد توجه قرار می گرفت.

وی ضمن تأکید بر این که انقلاب اسلامی نشان داد که حضور دین در عرصه مدیریت اجتماعی نه فقط مانع پیشرفت علمی نمی شود بلکه به آن سرعت می بخشد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در بعد نظری و عملی این نسخه تمدن مدرن را یا چالش کشید و ارائه چهره عالمانه و عاقلانه توام با معنویت و عدالت خواهی از دین را در دستور کار خود قرار داد.

رئیس جامعه المصطفی به رنج ها و ظلم های مردم مظلوم یمن نیز اشاره نمود و ابراز داشت: متاسفانه سکوت تاسف باری در میان مجامع جهانی سایه افکنده که نشان دهنده منفعت طلبی مادی تمدن غربی است که هیچ جایگاهی برای تحقق عدالت در عرصه اجتماعی قائل نیست.

وی به دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی اشاره نمود و اذعان داشت: پیش از انقلاب اسلامی وضعیت علمی به گونه ای بود که در محاسبات علم سنجی جهان مورد اعتنا نبود و در ارزیابی ها جایگاهی برای آن قائل نبودند، به گونه ای که از سال 2002 تا 2012میلادی ایران از جایگاه 48جهان به رتبه 16جهان دست یافت.

استاد حوزه علمیه رشد مجموعه های علمی و دانشگاهی و گستره غیر قابل قیاس تعداد دانشجویان را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: در سالیانی که ندای مقابله حکومت دینی با رشد علمی بانوان سر می داد، بالغ بر 62 درصد دانشجویان را بانوان ایران زمین به خود اختصاص دادند که نشان دهنده توجه و اهتمام انقلاب اسلامی به رشد علمی و جایگاه اجتماعی بانوان است.

وی با بیان این که پیش از انقلاب اسلامی ایران برای درمان بیماری ها پزشک عمومی را از کشورهای همسایه وارد می نمود، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی به قطب پزشکی در منطقه غرب آسیا تبدیل شده پیشرفته ترین عمل های جراحی در مراکز درمانی کشور انجام می شود و امید به زندگی و معدل عمر انسان ها از 54 سال به 76 سال ارتقا یافته است.

رئیس جامعه المصطفی تاکید کرد: اسلام به عنوان دین اجتماعی سابقه خلق تمدنی دارد که همه مولفه هایی که برای ایجاد تمدن بزرک مورد نیاز است در اختیار همه مسلمانان قرار گرفته، در دو قرن اخیر مسلمانان به خودباوری برای برطرف سازی ضعف های خود دست یافته اند.

وی به مولفه ها و ملزومات تشکیل تمدن اشاره نمود و خاطرنشان کرد: جهان بینی و اندیشه روشن نسبت به جهان و انسان از ملزومات پویایی و پایداری تمدن است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی فرهنگ تمدن ساز، ایمان و علم جویی، و گشودن راز های هستی را از دیگر مولفه های مهم تشکیل تمدن دانست و یادآور شد: تمام مولفه از جمله عنصر عزت خواهی و داشتن همت های والا در اندیشه اسلامی موج می زند و انقلاب اسلامی در حال فعال سازی این ظرفیت هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha