جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنراني مدير حوزه علميه خواهران هرمزگان در جمع طلاب برادر مدرسه دینی اهل سنت شهر بندرلنگه

حوزه/حجت الاسلام و المسلمين عبادي زاده گفت: کاستی ها و تغییر و تحول در سفره اقتصادی مردم معلول کم کاری های و گاهی عدم مدیریت صحیح برخی مسئولان است و پایین آمدن قدرت خرید در مردم و نوسانات قیمت ها در بازار احساس ناکارآمدی نظام را ایجاد می کند و این به انقلاب آسیب می رساند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمين محمد عبادي زاده، در جمع طلاب برادر مدرسه دینی اهل سنت شهر بندرلنگه ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، با اشاره به اينكه ملت ایران فجر آفرین انقلاب اسلامی در این برهه ای از تاریخ بوده‌اند، به کارآمدی نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی پرداخت و بيان داشت: چالش روشنفکری يكي از چالش‌های پیش روی نظام جمهوری اسلامی بعد از ۴۰ سالگی انقلاب اسلامي بوده است.

مدير حوزه علميه خواهران هرمزگان به چالش روشنفکری در كشورهاي عربي نیز اشاره كرد و افزود: در كشورهايي همانند مصر، عراق، علما با چالش و تقابل جدی با گروه روشنفكران روبرو هستند.

حجت الاسلام و المسلمين عبادي زاده با تاكيد بر اينكه روشنفكران غرب گرا هميشه با علما در تقابل بوده اند، خاطر نشان شد: امروز بخشی از بدنه روشنفکری در جامعه ما، تفکر جدایی دین از سیاست را دنبال می‌کنند که یکی از چالش هایي كه انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال عمر خود با آن درگير بوده است.

وی با اشاره به اینکه جدایی دین از سیاست رویکرد روشنفکران غرب در برابر جریان مسیحیت و کلیسای کاتولیک است، افزود: روشنفکران غرب برای دور کردن علمای مسیحیت از سیاست و کشورداری و منحصر کردن آنها به اعمال عبادي جایی به نام واتیکان برای آنها طراحی کردند و اين تفكر سکولار تا به امروز ادامه دارد و خیلی از کشورها در برابر جریانهای اسلام خواهی کشورهای عربی مقاومت می کنند و مانع ورود دین به حاکمیت سیاسی مي شوند.

مدير حوزه علميه خواهران هرمزگان، حوزه های علمیه و علما را پرچمداران اسلام  خواند و تصريح كرد: قریب به ۵۰ باب فقه از جمله حدود، دیات، قصاص، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر مربوط به احكام اجتماعی است كه تحقق و اجراي آنها مستلزم تشكيل حکومت است.

حجت الاسلام و المسلمين عبادي زاده تفكر صفر يا صد را تفكري غلط دانست و تاكيد كرد: اجرايي نشدن تمام منويات فقه در جامعه به معناي انتخاب صفر نيست بلكه حد وسطي هم وجود دارد، فلاسفه و اهل منطق به ویژه فیلسوفان قانونی به نام تنزل تدریجی دارند در این قانون با عدم دستيابي به صد بايد کار را با 90 درصد،80 درصد ، 70 درصد و يا 50 درصد نه صفر درصد اجرا كرد.

وي با اشاره به منويات مقام معظم رهبري، افزود: در دهه فجر با پيروزي انقلاب اسلامي با توجه به آراي مردم، ساختار حكومتي به نام نظام جمهوري اسلامي شكل گرفت كه اين مقدمه اي براي تشكيل دولت اسلامي است كه طبق كلام رهبري هنوز ما از دولت اسلامي عبور نكرديم تا به مرحله ي حكومت اسلامي و بعد تشكيل تمدن اسلامي برسيم.

مدير حوزه علميه خواهران هرمزگان نقطه ي هدف انقلاب اسلامي را احياي تمدن بزرگ اسلامي دانست و تصريح كرد: تاريخچه ي تمدني بزرگ اسلام در دوره گذشته که با كمك همه مسلمانان از شیعه و سنی از قوميت هاي ايراني، ترك، عرب شكل گرفته بود، از جزایر سیسیل عبور کرده و تا قلب اروپا در آندلس نفوذ داشت كه در آنجا با تشكيل 500 سال حاکمیت سیاسی هنوز هم بقایای و مظاهر حاكميت سياسي مسلمانان در اسپانيا و آندلس قدیم، قرار دارد و مهمترین آثار مورد توجه گردشگران دنیا براي بازدید است.

  وي با اشاره به آيات نوراني قرآن كريم، امت واحد را از آرمان هاي قرآن عنوان كرد و خاطر نشان شد: باید با امت سازی مانع تحقق اهداف دشمن در ایجاد جنگ بین افراد امت يعني عرب و عجم، ترک، کرد، لر و بلوچ شد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه وجود جنگ ها بين مسلمانان نشان از عدم قرار گرفتن مسلمانان در زير پرچمي به نام امت است، تصريح كرد: برای رسیدن انقلاب اسلامی به تمدن نوین اسلامی بايد افق دید و نگاهمان بلند شود چون انسان هایی با همت بلند، مسائل کوچک تر را براي رسيدن به هدف و مقصد خود، نادیده می‌گیرند.

حجت الاسلام و المسلمين عبادي زاده با اشاره به اینکه بحث کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در سالگرد چهلمین سال انقلاب به معنای نداشتن مشکل نیست، تاکید کرد: با توجه به پارامترهای مورد پذیرش دنیا و منابع غربی، ایران در رتبه ها و آمارهای جهانی شرایط بسیار خوبی قرار دارد ولی مردم به دلیل وجود برخی مشکلات احساس ناامنی دارند و احساس غیر از واقعیت است.

وی با اشاره به کلام امام جعفر صادق(ع) مبنی بر اینکه «جامعه به مثابه یک لیوان آب است که دو سوم آن پر و یک سوم آن خالی است و تغافل مربوط به آن یک سوم است» وضعیت جامعه را به لیوانی که دو سوم آن پر است تشبیه کرد و خاطر نشان شد: وجود جنبه‌های مثبت در جامعه بیشتر از جنبه های منفی آن همچون کاستی هایی در اقتصاد و بخشهای مختلف است و این نشانه امید است و باید با تلاش های موثر کمبودها و مشکلات مردم و جامعه را برطرف کرد اما با نگاه عالمانه به وضعیت جامعه و ارزشیابی آن بر اساس متودها و شاخصه های علمی وضعیت جامعه در شرایط خوبی قرار دارد.

مدير حوزه علميه خواهران هرمزگان به برخی آمارهای جهانی در ارتباط با وضعیت ایران اشاره کرد و بیان داشت: ایران طبق آمار انجمن جهانی اقتصادی دنیا در بخش آموزش و  فارغ التحصیلان حوزه های علم و دانش در چهار رشته علوم و دانش، فن آوری، مهندسی و ریاضی در مقایسه با وضعیت علمی کشورهای جهان در رتبه پنجم جهان قرار دارد، رتبه ایران به لحاظ کمی در مقایسه با دیگر کشورها در تعداد محصلان دبیرستان رتبه هشتم در مقطع ابتدای رتبه هفتم، از نظر تعداد کتاب های علمی منتشر شده در کشور رتبه ۱۲ دنیا، در علوم کاربردی رتبه ۱۶ در دنیا، میزان بودجه که دولت به آموزش و پرورش اختصاص داده است از بین ۱۴۰ کشور رتبه ۱۹ مربوط به ایران است و قبل از انقلاب مردم ۳۰ درصد سواد خواندن و نوشتن با مدرک ابتدایی داشتند اما امروز به ندرت بی سواد در سطح جامعه وجود دارد.

وی به دستاورد انقلاب ایران در بخش بهداشت پرداخت و افزود: قبل از انقلاب، پزشکان از بنگلادش و هند در کشور طبابت می کردند در حالی که اکنون کشور در بهداشت و خودکفایی در این راستا وضعیت خوبی دارد.

مدير حوزه علميه خواهران هرمزگان با بیان اینکه ایران در حوزه فن آوری شرایط بسیار خوبی دارد، تاکید کرد: در حوزه فن آوری سلول‌های بنیادی که امروز بالاترین تکنولوژی روز دنیا است ایران رتبه دوم جهان را به خود اختصاص داده است و در غنی سازی اورانیوم و تکمیل چرخه ی سوخت اورانیوم ایران رتبه سیزدهم در تکنولوژی برتر را دارد در فن آوری فضایی دنیا نیز در جمع ۱۱ کشور برتر دنیا قرار دارد و در فن آوری نانو تکنولوژی ایران جزء شش کشور پیشرفته و پیشرو در تولیدات این علم هستند در حالی که قبل از انقلاب ما هیچ حرفی برای گفتن در این رابطه نداشتیم.

حجت الاسلام و المسلمين عبادي زاده افزود: در ارائه خدمات اینترنتی ایران در رتبه نهم در دنیا در بخش اقتصاد و تولید ناخالص داخلی و ایجاد قدرت خرید رتبه ۱۸ و در بحث های نظامی، اقتصادی، انرژی، کشاورزی، ورزش، توسعه انسانی طبق آمار بین‌المللی ایران وضعیت خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود مشکلات اقتصادی، در مردم احساس ناامنی ایجاد کرده است، گفت: کاستی ها و تغییر و تحول در سفره اقتصادی مردم معلول کم کاری های و گاهی عدم مدیریت صحیح برخی مسئولان است و پایین آمدن قدرت خرید در مردم و نوسانات قیمت ها در بازار احساس ناکارآمدی نظام را ایجاد می کند و این به انقلاب  آسیب می رساند.

مدير حوزه علميه خواهران هرمزگان با اشاره به وضعیت موجود جامعه یکی از وظایف مهم حوزویان اهل سنت و شیعه داشتن همت و وسعت نگاه در رسیدن به تمدن نوین اسلامی و ايجاد امت اسلامی عنوان کرد و گفت: اخوت و  مواسات، عدالت و سربلندی اسلام در ایجاد یک امت برای تشکیل تمدن نوین است.

استاد حوزه و دانشگاه مسئله فلسطین، مشکل افغانستان را مشکل جهان اسلام دانست و بیان داشت: انقلاب اسلامی برای حفظ عزت و بزرگی خود و برای در کنار مردم بودن هزینه می دهد.

وی به طلاب توصیه به مطالعه ی کتاب پروتکل های یهود می کند که مجموعه ای از برنامه های آژانس بین المللی یهود در چگونگی تسلط بر کل دنیا در سال‌ها و قرن های آینده است و در ادامه تصریح کرد: اسرائیل سودای نیل تا فرات یعنی تسلط بر هشت تا ده کشور عربی داشت اما امروز با حضور جریان مقاومت ایران، صهیونیست‌ها جرات پیشروی را دیگر ندارند و اکنون برای حفاظت خود در برابر نیروهای مقاومت لبنان، فلسطین و سوریه به دور خود دیوار می کشند.

مدير حوزه علميه خواهران هرمزگان در پایان خاطر نشان شد: امروز جهان اسلام در پرتو انقلاب اسلامی عزت و استقلال پیدا کرد و دنیا در یک طرف میز و ایران در طرف دیگر آن قرار دارد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha