پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
برگزاری مراسم جشن انقلاب در جمهوری دموکراتیک کنگو

حوزه/ به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همچنین قرار گرفتن در ایام الله دهه فجر، مراسم جشن انقلاب اسلامی ایران در شهر کینشاسا پایتخت این کشور برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با توجه به قرار گرفتن در ایام الله دهه فجر و در آستانه 22 بهمن، مراسم باشکوه جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور جمع قابل توجهی از مردم، علما و مبلغان دینی در یکی از محله های شیعه نشین شهر کینشاسا پایتخت کشور جمهوری دموکراتیک کنگو برگزار شد.

در این مراسم که تعدادی از روسای انجمن های اسلامی این کشور نیز حضور داشتند، شیخ ابراهیم دالابو، مبلغ شیعی و رئیس انجمن شیعیان «النصره» ضمن خیر مقدم به حضار و همچنین تبریک چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، گفت: با قاطعیت تمام می توانم بگویم که امام خمینی (ره) یکی از پدیده های قرن به شمار میرود زیرا که این روحانی ساده زیست با طبعی الهی و معنوی، نهضتی را بنیان نهاد که هم اکنون بعد از گذشت چهل سال از عمر انقلاب اسلامی، شاهد فراگیر شدن آن در سرتاسر کره خاکی هستیم.

لازم به ذکر است، کشور جمهوری دموکراتیک کنگو، به عنوان دومین کشور بزرگ آفریقا در منطقه آفریقای مرکزی واقع شده که بنا بر آخرین سرشماری انجام شده در سال 2016 حدود دو و نیم میلیون نفر از جمعیت 65 میلیونی این کشور را شیعیان دوازده امامی تشکیل می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha