جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی سیستانی

حوزه/ حضرت ‌آیت الله سیستانی دیروز در دیدار نماینده سازمان ملل متحد، بیاناتی را در خصوص مخالفت عراق با حضور آمریکا در این کشور، مبارزه با فساد و موفقیت دولت بیان کردند که با واکنش های شخصیت های سیاسی رو به رو شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید علی سیستانی در دیدار نماینده سازمان ملل گفته بودند که عراق نمی خواهد ایستگاهی برای اذیت و آزار کشور دیگری باشد و سلاح باید در دست دولت منحصر شود، با رفتار خارج از قانون مقابله شود و آثار پیشرفت و موفقیت دولت نمایان شود.

این بیانات با واکنش های شخصیت ها و احزاب سیاسی رو به رو شد.

بیانات آیت الله سیستانی نقشه راه و راهنمای دولت و تمامی طرف های سیاسی است

حزب الدعوه اسلامی گفت: بار دیگر نجف اشرف به نور آیت الله سیستانی روشن شد و ایشان راه درست برای خروج از بحران های سیاسی را بیان کردند.

این حزب افزود: بیانات آیت الله سیستانی نقشه راه و راهنمای دولت و تمامی طرف های سیاسی بود و ایشان اولویت هایی که همگی باید برای آن تلاش کنند را تعیین کردند.

سید عمار حکیم: ما به بیانات آیت الله سیستانی کاملاً پایبندیم

سید عمار حکیم رئیس ائتلاف اصلاح و آبادانی تاکید کرد: از جوار شهر علم و علما، آیت الله سیستانی بیانات راهگشای خود را در خصوص امور کشور بیان کردند و بیانات ایشان نقشه راه برای مهار بحران های موجود است.

وی افزود: ما پایبندی کامل خود را به بیانات آیت الله سیستانی اعلام کرده و بر ضرورت التزام به توصیه های ایشان در خصوص در تقدیم خدمات به مردم، مبارزه با فساد و بازسازی شهر ها، انحصار سلاح در دست دولت و حفظ امنیت شهروندان، برقراری روابط متوازن با کشور های جهان بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت عراق تاکید می کنیم.

بیانات آیت الله سیستانی بهترین راه برای ساختن دولت است

رعد الدهلکی رهبر ائتلاف ملی، رهبران و فراکسیون های سیاسی را به توجه به بیانات آیت الله سیستانی، بازگردان آوارگان و مقابله با مخالفان قانون برای نابودی فتنه و تقویت وحدت جامعه دعوت کرد و گفت: بیانات آیت الله سیستانی بهترین راه برای ساختن دولت و ایجاد محیط مناسب برای همزیستی مسالمت آمیز است.

در همین رستا صباح الساعدی رئیس فراکسیون اصلاح گفت: بار دیگر آیت الله سیستانی صدای ملت و دولت عراق شده و خواستار ساختن دولت، حفظ حاکمیت و پایه ریزی یک حکومت سالم شدند.

تمامی فراکسیون های سیاسی با حضور غیر قانونی آمریکایی ها مخالف اند

عباس علیوی نماینده ائتلاف اصلاح تاکید کرد: تمامی فراکسیون های سیاسی با حضور غیر قانونی آمریکایی ها مخالف و خواهان تصویب قانون اخراج نیرو های بیگانه از کشور و عدم نقض حاکمیت عراق هستند.

وی اشاره کرد: مجلس نمایندگان، تأییدیه آیت الله سیستانی، نخست وزیر و رئیس جمهور را  برای تصویب قانون اخراج نیرو های آمریکایی گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha