پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه شوسف

حوزه/ حجت الاسلام نوری با اشاره به الگو برداری از سرور زنان عالم، گفت: مهمترین ویژگی حضرت فاطمه(س)، ولایت مداری و شهادت در راه امامت و ولایت بود.

حجت الاسلام محمود نوری در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با بیان با بین ویژگی های شخصیتی این بزگوار که در عالم استثنایی و بی همتا بودند، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست، که آن حضرت از برگزیدگان در نزد خداوند متعال بودند، چرا که همه ابعاد زندگی شخصی، اخلاقی، ایمانی و عبادی ایشان منحصر به فرد بود

وی با اشاره به این‌که موضوعی که امروز بانوان و خانواده‌های ما بایستی از آن حضرت درس بگیرند، صبر و قناعت است، تصریح کرد: با وجودی که ایشان فرزند پیامبر اسلام (ص) و همسر حیدر کرار (ع)بودند، ولی ساده ترین زندگی را برای خود برگزیده و در خانه مانند سایر زنان بچه داری، خانه داری و همسرداری می کردند.

امام جمعه شوسف با بیان این مهم که، انقلاب اسلامی ما الگو گرفته از اهل بیت عصمت و طهارت(ع)است، خاطرنشان کرد: اگر تا این مرحله نیز این انقلاب عزتی به دست آورده، همه به برکت اهل بیت(ع)بوده است.

حجت الاسلام نوری ضمن اشاره با این‌که ما کشورمان را کشور امام زمان(عج) و حضرت زهرا(س)‌ می‌دانیم، ابراز کرد: بسیار مفتخریم که در عملیات‌‌های مان نام زیبای ائمه اطهار(ع) و زهرای اطهر(س) خودنمایی کرده است.

 وی، حضرت فاطمه زهرا(س) را بهترین تجلی زن در برابر شوهر، مادر در قبال فرزند و اولاد نسبت به پدر دانست و یادآور شد: مسلمانان نباید بگذارند که دشمنان، این الگوی حیات‌بخش زندگی را کمرنگ جلوه دهند.

امام جمعه شوسف ادامه داد: با وجود این‌که شخصیت حضرت فاطمه(س) بر هیچ مسلمانی پوشیده نیست، اما متاسفانه امروز یک عده آگاهانه یا نا آگاهانه برخلاف سیره آن بزرگ بانوی نمونه اسلام حرکت می کنند.
 

حضرت زهرا(س)به عنوان بهترین الگوی همسرداری هستند

حجت الاسلام نوری، مهمترین بحث در اصل الگوگیری‌ از کسی را، شناختن ایشان عنوان کرد و گفت: ما بایستی اهل بیت(ع)را بشناسیم و با سیره و منش آن‌ها آشنایی داشته باشیم.

وی با بیان این‌که در دنیا الگویی بهتر از حضرت زهرا(س)نیست، تبیین کرد: خانواده‌ها بایستی فرزندان‌شان را مجاب کنند، که توقعات‌شان را پایین بیاورند و زندگی حضرت زهرا(س)را الگو قرار دهند و از چشم و هم‌چشمی و تجمل‌گرایی نیز بپرهیزند.

امام جمعه شوسف همچنین از حضرت زهرا(س)به عنوان بهترین الگوی همسرداری یاد کرد و گفت: عشق‌ورزیدن، علی‌ابن ابیطالب(ع)و زهرای اطهر(س) علی‌رغم همه کمبودهای آن زمان مشهود بوده و زبانزد خاص و عام بود.

وی در ادامه صحبت‌هایش با بیان این مطلب که حضرت زهرا(س)به تعبیر قرآن کریم عطیه الهی است، متذکر شد: عطیه بخشش خداست، در حد کرمش،نمود و نماد دارایی خزائن الهی است، فوق نیاز عالم امکان است و کوثر است، کوثر یعنی علم کثیر است؛ کثیر یعنی هم علم است و هم خیر کثیر.

حضرت زهرا(س) پرچم ولایت را برافراشتن

امام جمعه شوسف با اشاره به این‌که حضرت زهرا(س) نسل ماندگار و کثیر است، بیان کرد:با این‌که در طول تاریخ قربانیان نسل حضرت زهرا(س) قابل مقایسه با هیچ نسل دیگری نیست، در عین حال بیشترین نسل را فاطمه(س) دارد. هیچ جای عالم را سراغ نداریم که در آنجا از فرزندان حضرت زهرا(س) کسی قابل شناسایی نباشد.

حجت الاسلام نوری ضمن اشاره به ولایتمدار بودن حضرت زهرا(س)نیز‌ اذعان داشت: گریه‌های حضرت زهرا(س) نیز سیاسی و در حمایت از ولایت بود، چرا که دختر پیامبر اسلام توانست، پرچم ولایت را برافراشته نگاه دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به این‌که امسال به دلیل تقارن ایام شهادت حضرت زهرا(س) با دهه فجر فجر فاطمی را داریم، تبیین کرد: بایستی جشن ۴۰سالگی انقلاب اسلامی در سال جاری به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

امام جمعه شوسف با تاکید بر این‌که بایستی حرمت‌ها در جامعه حفظ شود، مطرح کرد: باید روحیه عزاداری در جامعه مشهود باشد، اما باید توجه داشته باشیم، که اگر چه پیام عزای حضرت زهرا(س)را داریم، پرچم عزت‌ انقلاب اسلامی را نیز داریم.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: بایستی در کنار پرچم عزاداری بی بی دو عالم حضرت فاطمه‌زهرا(س)، پرچم پیروزی انقلاب اسلامی نیز برافراشته باشد، تا بعدا استکبار و دشمنان این مرز و بوم ادعا نکنند، که ایرانیان در جشن ۴۰سالگی انقلاب اسلامی،گریه و عزاداری‌ کرده‌اند‌.
انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha