جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: امروز زن مسلمان باید به جای الگو برداری از غربی ها، حضرت فاطمه زهرا (س) نمونه زن مسلمان را الگو و اسوه زن خویش قرار دهد و بی شک هر بانویی در مسیر زندگی این حضرت گام بردارد چیزی جز خوشبختی این دنیا و آخرت نصیبش نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی، بعدازظهر امروز در مراسم اقامه عزای سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در مدرسه سفیران هدایت شهرستان بیجار برگزار گردید، اظهار داشت: فاطمه زهرا (س) اسوه و نماد کامل یک زن مسلمان و پارساست.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار با اشاره به اینکه جایگاه حضرت فاطمه (س) در بین زنان بهشتی بسیار بالاست، گفت: منش، کردار، همسرداری، بخشش و... تنها گوشه ای از شخصیت اخلاقی و معنوی این بزرگ بانوی اسلام بوده است.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: امروز زن مسلمان باید به جای الگو برداری از غربی ها، حضرت فاطمه زهرا (س) نمونه زن مسلمان را الگو و اسوه زن خویش قرار دهد و بی شک هر بانویی در مسیر زندگی این حضرت گام بردارد چیزی جز خوشبختی این دنیا و آخرت نصیبش نخواهد شد.

حجت الاسلام محمودی عنوان کرد: متاسفانه دشمنان می خواهند به زن مسلمان این گونه القا کنند که بانوان در اسلام جایگاهی ندارند، در حالی که در تاریخ اسلام شیرزنان بسیاری بوده اند که نام آنان تا همیشه تاریخ زنده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از این شیرزنان تاریخ اسلام، حضرت زینب (س) بوده است، گفت: بی شک همه اذعان داریم که نهضت و قیام عاشورا اینگونه گسترش پیدا نمی کرد، اگر شجاعت و سخنرانی های آتشین زینب کبری (س) در دربار یزید فاسق نبود. پس کسانی که می گویند زن در اسلام جایگاهی ندارد یا تاریخ اسلام را به درستی مطالعه نکرده اند و یا اینکه به دنبال تحریف دین خدا هستند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار وضعیت زنان در جوامع غربی را بسیار ناشایست عنوان کرد و اظهار داشت: زن در جامعه اسلامی کرامت دارد و در روایات آمده است که بهشت زیر پای مادران است ولی باید اذعان کرد که زن در جوامع غربی کالایی بیش نیست.

حجت الاسلام محمودی گفت: راه سعادت و خوشبختی زن مسلمان و آزاده تنها از مسیر زندگی و حیات بانو فاطمه زهرا (س) می گذرد، پس زنان ما باید برای آسایش واقعی خویش و زندگی شان به این بانوی بزرگوار تاسی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha