جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه نماز جمعه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را به رهبر و ملت ایران تبریک گفته و اشاره کردند: این انقلاب تاج و تخت استبداد و سر سپردگی را سرنگون کرد و در کنار مسائل ملت های مظلوم و مستضعف جهان به ویژه مسئله فلسطین ایستاد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه نماز جمعه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را به رهبر و ملت ایران تبریک گفته و اشاره کردند: این انقلاب تاج و تخت استبداد و سر سپردگی را سرنگون کرد و در کنار مسائل ملت های مظلوم و مستضعف جهان به ویژه مسئله فلسطین ایستاد.

 

سید فضل الله: انقلاب اسلامی تاج و تخت استبداد و سر سپردگی را سرنگون کرد

سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه بیروت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را به رهبر و ملت ایران تبریک گفت و اشاره کرد: این انقلاب تاج و تخت استبداد و سر سپردگی را سرنگون کرد و در کنار مسائل ملت های مظلوم و مستضعف جهان به ویژه مسئله فلسطین ایستاد و در این راه تحریم و مشکلات دیگر را تحمل کرد.

وی افزود: ما از ملت های عربی و اسلامی می خواهیم که برای دوستی و تلاش برای مقابله با چالش هایی که آنان را هدف قرار داده، به سمت جمهوری اسلامی ایران دست دراز کنند، همچنان که ایران دست دوستی دراز کرده است.

سید فضل الله در بخش دیگر خطبه اشاره کرد: دشمن اسرائیلی به تجاوز های خود علیه لبنان از طریق مرز های زمینی، هوایی و آبی ادامه می دهد، لذا دولت باید در مقابل این تجاوز ها بایستد که این نیازمند وحدت داخلی است.

وی به امضای سند "برادری انسانی" میان پاپ فرانسیس و شیخ الازهر اشاره کرد و گفت: این سند به گسترش فرهنگ گفتگو، همکاری میان ادیان، عدالت در توزیع ثروت ها، مخالفت با سوء استفاده از دین در جهت فتنه انگیزی و جنگ افروزی اشاره داشت.

سید فضل الله در بخش دیگر اشاره کرد: ما نباید محاصره مستمر غزه و تنگ شدن حلقه فشار علیه فلسطنی ها از سوی دشمن صهیونیستی که در سایه فروپاشی عربی و اسلامی در آسایش به سر می برد را فراموش کنیم.

وی افزود: اسرائیل به فشار امنیتی و اقتصادی علیه ملت فلسطین در تمامی جهات ادامه می دهد و زمینه را برای اسکان دو میلیون یهودی در کرانه باختری فراهم می کند.

 

شیخ یاسین: ایران بهترین الگو در اعتماد به خود است

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور در خطبه نماز جمعه گفت: تجربه ایران بهترین دلیل برای امکان اعتماد کشور ها به خود و تقویت حاکیمت داخلی و خارجی و پیشرفت در زمینه های مختلف بدون وابستگی به کشور های مستکبر است.

وی افزود: ایران توانست یک الگوی سیاسی برپایه آزادی را که پیشرفت انسان را ضمانت می کند، ارائه دهد.

شیخ یاسین از کمک های بدون چشم داشت جمهوری اسلامی ایران به ملت، ارتش و مقاومت لبنان قدر دانی کرد و از کسانی که مخالف این کمک هستند، خواست جایگزینی برای لبنان و لبنانی ها ارائه دهند.

 

شیخ دعموش: ایران با رهبری حکیمانه آیت الله خامنه ای در تمامی سطوح پیشرفت داشته

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ایران علی رغم محاصره، تحریم و چالش هایی که پیش روی اوست، توانسته در تمامی سطوح پیشرفت کند و این به خاطر صبر، ثبات و رهبری حکیمانه آیت الله خامنه ای، پایداری ملت ایران و توانایی آن در تحمل و مقابله است.

وی اشاره کرد: شکست های آمریکا، اسرائیل و هم پیمانان آن در منطقه و پیروزی های محور مقاومت در عراق، سوریه، یمن، فلسطین و لبنان نتیجه صبر، ثبات و پایداری است که مقاومت و کشور و ملت های منطقه از آن برخوردارند.

شیخ دعموش تصریح کرد: آمریکا در منطقه و جهان با شکست بیشتری مواجه است و اسرائیل نیز این مسئله نگران تر و هراسناک شده است، امّا در مقابل محور مقاومت به سمت دستاورد های بیشتر حرکت می کند.

عضو ارشد حزب الله بیان داشت: درگیری در منطقه پا برجاست و رنگ های مختلفی پیدا کرده است و تداوم این درگیری و تهدید ها نیازمند پایداری و ثبات و تمسک به مقاومت است.

 

شیخ حبلی: انقلاب اسلامی مسئله فلسطین را دوباره زنده کرد

شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت لبنان در خطبه نماز جمعه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تبریک گفت و اشاره کرد: انقلاب اسلامی فلسطین و مسئله آن را دوباره زنده کرد و نقطه عطفی در یاری ملت های مستضعف جهان بوجود آورد.

شیخ حبلی در بخش دیگر خطبه بر ضرورت تلاش برای مبارزه با فساد و مجازات کسانی که بیت المال را به تاراج می برند تاکید کرد و خواستار بهبود شرایط زندگی و معیشتی مردم لبنان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha