جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت الله اعرافی گفت: پیام انقلاب اسلامی برای کشورهای اسلامی پیام صلح و دوستی و همکاری و تعامل میان دنیای اسلام و شکل دهی امت اسلامی و حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی در ادامه برنامه های خود در سفر به پاکستان امروز در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه تلویزیونی "ساچ تی وی" این کشور شرکت کرد و در این مصاحبه که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی انقلابی تک بعدی نبود، بلکه دارای جنبه های مختلف است.

ایشان تاکید کرد: بُعد اول انقلاب بعد علمی و معرفتی انقلاب است که توانست قرائتی از اسلام را ارائه کند که در آن اسلام می تواند با نیازهای بشر امروز هماهنگ باشد و یک جامعه را به پیشرفت و تکامل برساند.

آیت الله اعرافی گفت: بُعد دوم انقلاب اسلامی، بُعد سیاسی آن است که یک انقلاب سیاسی عمیق را رقم زد و یکی از قدرت‌های مهم منطقه را که هم پیمان آمریکا و اسرائیل بود شکست داده و معادلات جهانی و منطقه‌ای را تغییر دهد.

ایشان افزود: سومین بعد انقلاب اسلامی دعوت به بازگشت اسلام اصیل و بازگشت به مفهوم امت اسلامی و احیای تمدن اسلامی بود و از این رو انقلاب اسلامی بر وحدت دنیای اسلام و مذاهب اسلامی تاکید کرد.

مدیر حوزه های علمیه گفت: چهارمین بعد انقلاب اسلامی تاکید و تمرکز آن بر اهمیت دشمن شناسی و مقابله با اسرائیل و استعمار غربی و تاکید بر استقلال و خودباوری در برابر آنها و تشکیل یک جبهه قدرتمند و تاکید بر مقاومت و شهادت طلبی در برابر استعمارگران و دشمنان اسلام است.

ایشان ادامه داد: پنجمین بعد انقلاب اسلامی ارتقا و تعالی همه جانبه جمهوری اسلامی است و ما در طول چهل سال گذشته توانستیم در 100 شاخص به پیشرفت و توسعه های ارزشمند در زمینه های علمی، فناوری، بهداشتی، درمانی، توسعه زیرساختها، فرهنگی و اجتماعی دست پیدا کنیم.

آیت الله اعرافی در پایان، پیام انقلاب اسلامی برای کشورهای اسلامی را پیام صلح و دوستی و همکاری و تعامل میان دنیای اسلام و شکل دهی امت اسلامی و حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی یاد کرد و گفتک ما باید با قدرت در برابر دشمنان بایستیم.

ایشان خاطر نشان کرد: کشورهای جهان اسلام می توانند در عرصه های مختلفی همکاری داشته باشند که یکی از این عرصه ها اقتصاد است و مسلمانان می توانند بازارهای اقتصادی و علمی و شبکه رسانه ای مشترک داشته باشند و در این عرصه ها همکاری داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha