جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سرهنگ بهمن نژاد کارشناس مسائل سیاسی

حوزه/ بهمن نژاد کارشناس مسائل سیاسی گفت: در استواری انقلاب اسلامی و عدم انحراف آن تا به امروز، عوامل سه گانه ایدئولوژی، رهبری و مردم نقش دارند و این سه عامل هر جا در کنار هم قرار بگیرند ضامن بقای انقلاب خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، نشست پژوهشی با موضوع «باز آفرینی مبانی انقلاب اسلامی» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در جمع اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان برگزار شد.

در این نشست، حمیدرضا بهمن نژاد اظهار کرد: علیرغم میل دشمنان نظام و سلطه گران انقلاب اسلامی و با بروز ناامنی و آشوب در سال های اخیر، انقلاب اسلامی توفیق برگزاری جشن چهل سالگی را دارد و این تایید آیه قرآن است که خداوند می فرماید: اراده کرده اند نور خدا را با دهانشان خاموش کنند، غافل از این که اگر اراده الهی تعلق بگیرد، قطعا تلاش بیگانگان به هیچ عنوان عملی نخواهد شد.

وی به مقایسه انقلاب اسلامی با انقلاب های فرانسه، روسیه و الجزایر پرداخت و گفت: هدف از این مقایسه پاسخ به این سوال است که چرا انقلاب اسلامی علیرغم همه توطئه های دشمنان تا به امروز و در این چهل سال همچنان پابرجا مانده و شعارهای انقلاب همچنان زنده و پویا است و این که همانند سایر انقلاب ها با شکست مواجه نشده است.

کارشناس مسائل سیاسی، عدم حضور و همراهی مردم را سبب افول اقتدار انقلاب های سایر کشورها دانست و تصریح کرد: عمر اکثر آن انقلاب ها یک دهه بوده است؛ ایدئولوژی حاکم بر انقلاب اسلامی ایران برخلاف انقلاب های دیگر که التقاطی و ترکیبی بود، ایدئولوژی اسلامی از نوع اسلام انقلابی و سیاسی است که به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) اسلام، ناب محمدی(ص) است.

بهمن نژاد با اشاره به جایگاه رهبری انقلاب اسلامی، ادامه داد: مردم به رهبری انقلاب اعتماد تاریخی داشتند؛ در طول تاریخ به جایگاه روحانیت، مرجعیت و علمای دین اعتقاد داشتند و در ماجرای تحریم تنباکو اثر فتوای تحریم در کاخ سلطنت نیز دیده می شود.

وی با بیان این که اعتقاد مردم به رهبری و ایدئولوژی انقلاب از بروز بی ثباتی در ایران جلوگیری کرد، افزود: این اعتماد سبب شد مردم خودشان امنیت را به عهده بگیرند و کمیته های مردمی و بسیج را تشکیل دهند و مساجد را فعال کنند.

کارشناس مسائل سیاسی، وحدت در رهبری و ایدئولوژی را شاخصه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: نگاه رهبر انقلاب در بعد اسلامی همان نگاهی بود که مردم داشتند و وحدت دو طرفه تا به امروز استمرار پیدا کرده، یعنی نقش رهبری، وحدت رهبری و اعتماد مردم به رهبری.

بهمن نژاد به جایگاه حضور مردم در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب با حضور گسترده و جانفشانی مردم به پیروزی رسیده و مردم به ایمان و صداقت رهبری انقلاب اعتماد داشتند و هم سنخ بودن شعارها با ایدئولوژی رهبری و با فضای فکری اکثریت جامعه سبب گردید بعد از گذشت چند دهه از انقلاب، مردم همچنان در صحنه باشند.

وی با بیان این که در استواری انقلاب اسلامی و عدم انحراف آن تا به امروز، عوامل سه گانه ایدئولوژی، رهبری و مردم نقش دارند، ادامه داد: انقلاب اسلامی مبتنی بر آرمان های الهی با رهبری واحد، هوشمند، متدین و دشمن شناس و مردمی پا به رکاب و همیشه در صحنه است که این سه عامل هر جا در کنار هم قرار بگیرند، ضامن بقای انقلاب خواهند بود.

کارشناس مسائل سیاسی در راستای نعمت حضور مردم در دفاع از انقلاب اسلامی بیان کرد: عامل مردم خیلی مهم است، در صورتی که ایدئولوژی ناب هم وجود داشته و امام معصوم هم حکومت کند، اما تبعیت مردم نباشد، آن انقلاب با شکست مواجه خواهد شد، بنابراین حفظ حضور مردم در صحنه خیلی مهم است.

بهمن نژاد ضمن هشدار خطر نفوذ فردی و گروهی، رصد آسیب ها و خطرات را از ویژگی های انقلاب هوشمند دانست و تصریح کرد: در کنار بیان دستاوردهای انقلاب، اشاره به آسیب ها اجازه نمی دهد از درون مثل موریانه به جان انقلاب بیفتد و آن را از بین ببرد.

وی با اشاره به سخنان رهبری، ارتجاع و بازگشت به پیشین را یکی از خطرات و آسیب های انقلاب معرفی کرد و  حرکت به سمت اشرافی گری و امید به بیگانه به جای تکیه به مردم و ظرفیت ها را نوعی ارتجاع دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha