جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خلیفه الهی

حوزه/خانم معصومه شریفی ثانی گفت: اگر انسان متخلق به اخلاق و آداب الهی و اسلامی شد، به الگویی برای تمام افراد جامعه تبدیل خواهد شد و تفاوتی میان زن و مرد از این نظر نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم معصومه شریفی ثانی، در حاشیه برگزاری نشست «معارف فاطمی» ویژه مبلغان شرق استان گلستان که در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها گنبدکاووس برگزار شد، بیان کرد: زن از ابتدای خلقت در سرنوشت خانواده و جامعه بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی با تاکید بر این که بانوان در رسیدن به اهداف والای الهی و انسانی، از تفاوت های طبیعی و ذاتی که خداوند در وجود آن ها قرارداده است به بهترین شکل استفاده نمایند، خاطرنشان کرد: اگر انسان متخلق به اخلاق و آداب الهی و اسلامی شد، به الگویی برای تمام افراد جامعه تبدیل خواهد شد و تفاوتی میان زن و مرد از این نظر نیست.

مبلغ حوزه علمیه گرگان اظهار کرد: از زمان رسول گرامی اسلام(ص) به بعد، حضرت زهرا سلام الله علیها بارزترین الگو در مبارزه با استکبار و ظلم هستند، زیرا ایشان برای حمایت و دفاع از حریم ولایت و امامت جان خود را تقدیم کردند.

شریفی ثانی افزود: حضرت زهرا(س) با تصمیم گیری به موقع در لحظه های حساس سیاسی و اجتماعی، درس بزرگی به تمامی مردان و زنان آزاداندیش دادند؛ از این رو، انسان در هر مکان و زمانی که با آگاهی و بصیرت متوجه ظلم و استکبار و نادیده گرفتن حق ولایت در جامعه شد، باید از حق و حقیقت دفاع کند.

وی توضیح داد: بانوان کشور ایران با آگاهی و بصیرت و آشنایی از سیره اهل بیت علیهم السلام و تاسی از حضرت زهرا(س)، می توانند دوشادوش مردان بزرگترین اتفاق تاریخ را رقم زنند، همان طور که در انقلاب و دفاع مقدس نقش مهمی را ایفا کرده و با توکل برخداوند و تاسی از سیره اهل بیت علیهم السلام در دفاع از مستضعفان و مظلومان در مقابل مستکبران جهانی برخاستند، به حول و قوه الهی ما نیز تا انقلاب حضرت مهدی(عج) این راه را ادامه خواهیم داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha