شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ دوازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دارالقرآن امام علی(ع)

حوزه/ مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در مجتمع یاوران امام مهدی(عج) برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، مرتضی نجفی قدسی، مدیر دارالقرآن امام علی(ع)در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در سخنانی گفت: ما باید به ظرفیت‌های مردمی برای اعتلای فعالیت‌های دینی و قرآنی توجه بیشتری داشته باشیم و بستر لازم را فراهم کنیم.

وی افزود: اگر در عزاداری امام حسین(ع) و ایام فاطمیه(س) حضور مردم چشمگیر است همین عشق نسبت به قرآن هم در میان مردم وجود دارد ولی اینکه چرا مردم تشریک مساعی کمی دارند نیازمند تدبیر و برنامه است.

این فعال قرآنی تاکید کرد: تنها مسابقه مردمی در کشور منحصر به همین مسابقات است که یک خیّر و نیکوکار قرآنی هزینه آن را تقبل کرده است؛ از این افراد در کشور زیاد داریم و باید این نوع مسابقات رواج یابد.

نجفی قدسی ادامه داد: کسانی از کشورهای همسایه به صورت لُجنهای به ایران سفر کرده و در این مسابقات حضور می‌یابند بدون اینکه ما هزینه سفر آنان را بدهیم.

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) افزود: یکی از مهمترین مراکز تفسیری در حوزه بیت علامه طباطبایی است زیرا در این سال‌ها مرکز پرورش استادان تفسیر است و چندین سال است که دوره‌های پرورش استاد تفسیر تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰۰ حافظ قرآن در این مسابقات حضور داشتند تصریح کرد: قبل از انقلاب تعداد محدودی حافظ داشتیم ولی امروز  نفرات زیادی مفتخر به این موضوع هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha