جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پناهیان فاطمیه آستانه اشرفیه

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: در جبهه حق بودن نیازی به قدرت ندارد، چرا در حقیقت همین حق بودن یک قدرت معنوی است که می‌تواند تمام قدرت‌های پوشالی را نابود کند و دشمنان را از بین ببرد، اما متأسفانه بسیاری از سیاسیون در ایران به خاطر ساده‌اندیشی و جهالت نمی‌دانند قدرت حق به چه اندازه در معادلات جهانی می‌تواند بر هم زننده اهداف و نقشه‌های دشمنان باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س)، گفت: ولایت معصومین فقط در قلب سلیم وارد و ماندگار می‌شود؛ اگر در قلب ناپاکی هم وارد شود به‌زودی خارج می‌شود، چراکه قلب ناپاک ظرفیت نگهداری ولایت ائمه را ندارد.

وی افزود: بعضی از انسان‌ها در زمان رسول خدا و دیگر اهل‌بیت(ع) زمانی که به محضر آن‌ها می‌رسیدند، سؤال‌هایی می‌کردند که نشان از صفای باطن سؤال‌کننده داشت، اما عده‌ای هم به خاطر امراض قلبی و روحی از حضرات معصومین سؤال می‌کردند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: گفتگوی علمی و پاسخ به شبهات امری ارزشمند است اما هر سؤال و هر شبهه‌ای ارزش پاسخگویی ندارد و گاهی می‌توان با سکوت، شبهه افکنان را تحقیر کرد.

حجت‌الاسلام  والمسلمین پناهیان تأکید کرد: بعضی از انسان‌ها از ائمه معصومین سؤال‌هایی در خصوص ولایت و امامت می‌کردند که براثر بیماری‌های روحی و روانی و اغراض جاهلی بود، چراکه منشأ سؤال و پیش‌فرض‌ها و اطلاعات غلطی داشتند و به این اطلاعات غلط نیز علاقه‌مند بودند و به دنبال طرح سؤال‌های بی‌ارزش بودند.

وی یادآور شد: سؤال براثر کج‌فهمی، نافهمی، بیماری دل و اطلاعات غلط، دقیقاً نقطه مقابل سؤال براثر صفای باطن است، چراکه عده‌ای فقط بلد هستند حرف مفت بزنند و هر سؤالی ارزش و شرافت پاسخگویی ندارد.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به چهل‌سالگی انقلاب گفت: سؤال انسان‌های خوب و بی‌طرفانه در خصوص انقلاب ارزش پاسخگویی دارد و این سؤال این است که عده‌ای واقعاً می‌خواهند بدانند چرا دشمنان انقلاب بعد از 40 سال تلاش هنوز نتوانسته‌اند این انقلاب را از بین ببرند.؟

وی افزود: سؤال‌کننده دارای صفای باطن است چراکه درون سؤال چند نکته اساسی نهفته است مبنی بر اینکه شخص سؤال‌کننده اقرار دارد به اینکه این انقلاب دشمن دارد و دشمن نیز در حال تلاش علیه این انقلاب است و از همه مهم‌تر اینکه تلاش دشمن بعد از 40 سال هنوز نتیجه نداده است.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: عده‌ای از مسئولین در جواب این سؤال لال می‌شوند و نمی‌توانند جواب بدهند، چراکه عده‌ای از آن‌ها در مقابل دشمن کوتاه آمده‌اند، اما جواب بی‌طرفانه این است که اساساً دشمنان اسلام قدرت سرنگونی ندارند چون قدرت تدبیر ندارند و خداوند دشمنان دین را از احمق‌ها قرار داده است. آن‌ها قدرت‌های باطل هستند و قدرت‌های باطل همیشه در مقابل قدرت‌های حق شکست خواهند خورد؛ دیگر اینکه مردم ایران درصحنه حضور فعال دارند و باعث قدرت روزافزون انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  پناهیان خاطرنشان کرد: در جبهه حق بودن نیازی به قدرت ندارد،در حقیقت همین حق بودن یک قدرت معنوی است که می‌تواند تمام قدرت‌های پوشالی را نابود کند و دشمنان را از بین ببرد، اما متأسفانه بسیاری از سیاسیون در ایران به خاطر ساده‌اندیشی و جهالت نمی‌دانند قدرت حق به چه اندازه در معادلات جهانی می‌تواند بر هم زننده اهداف و نقشه‌های دشمنان باشد چراکه دشمنان دین و اسلام کاملاً افرادی ترسو و احمق هستند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha