پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت السلام و المسلمین ابوترابی در جمع مردم کرمان

حوزه/ امام جمعه موقت تهران در جمع پر شور مردم کرمان در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: در آینده استکبار از انقلاب اسلامی و ‌جبهه مقاومت و ‌ملت‌های مقاوم و‌ شجاع منطقه سیلی‌های جدیدی را دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی، امام جمعه موقت تهران در جمع مردم کرمان در حماسه ۲۲ بهمن به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در چهار دهه از عمر مبارک خویش به دستاوردهای بزرگی دست یافته است. ایران پس از انقلاب قله‌های بلندی را فتح کرده و ‌برای اسلام، مسلمین و‌ ملت بزرگ ایران افتخارات دست نایافتنی را ثبت کرده است. تبدیل شدن جمهوری ‌اسلامی به نماد مردم سالاری دینی، نهادینه نمودن مشارکت مردم در خلق نهادهای سیاسی، شکل گیری نظام برآمده از اراده ملت مهم ترین دست آوردهای نظام اسلامی است.

وی‌ ادامه داد: انقلاب اسلامی این حقیقت را تثبیت نموده است که با حضور و‌ مشارکت ملت ایران و‌ ملت‌های جهان می‌توان شاهد تحول و پیشرفت بود. باید مردم درهمه صحنه‌ها حضور داشته باشند. باید جوانان این دیار راه را برای تحکیم ارکان مردم سالاری دینی هموار کنند. باید شاهد مشارکت گسترده مردم ایران در شکل گیری نهادهای سیاسی باشیم. 

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی افزود: اگر امروز ایران متحد است به این دلیل است که رهبر آن، نهاد دستگاه اجرایی و ‌نهاد قانون گذاری برآمده از اراده ملت ایران است. ما باید ارکان مردم سالاری دینی را استحکام بخشیم ‌تا به پیروزی‌های ارزشمند دیگری دست یابیم.

وی، مردم سالاری دینی و ولایت فقیه را امری در هم تنیده برشمرد و بیان داشت: مردم سالاری دینی به معنای حاکمیت ولایت فقیه و دین در جامعه اسلامی است. باید این رکن مستحکم اقتدار امت اسلام را پاس داریم و ‌پیوند استوار امت با امام خویش را تحکیم بخشیم. در سایه تحکیم این رکن شاهد عزت ملی خواهیم بود. تمام عزت یک ملت وابسته به اطاعت از رهبر عادل و صالح خویش است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اقتدار امروز در سایه این پیوند و اطاعت عزت آفرین است. دفاع مقدس، این اطاعت را به نردبان اقتدار ملت ایران تبدیل کرد. پیروزی ایران در طول چهار دهه بر تهدیدها و ‌فشارهای سیاسی، نظامی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی دست آورد همین پیوند است. امروز بالندگی ما به این پیوند افتخار آفرین گره خورده است؛ باید این پیوند را تحیکم نماییم تا به پیروزی‌های بزرگ دیگر دست پیدا کنیم.

نایب رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر امروز ملت لبنان پیروز است، اگر ملت غزه، حشد الشعبی عراق و ملت یمن ایستاده‌اند دست آورد پیوند امت اسلام با مقتدای خویش مقام معظم رهبری است. 

وی در ادامه به موفقیت‌های ایران اسلامی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: امروزه ما در عرصه‌های اقتصادی، آموزش عالی، بهداشت و درمان، نانو، هوا و فضا، فن آوری هسته‌ای، حوزه‌های مختلف بیو، فنی و مهندسی در جهان دارای آوازه‌ایم. این توسعه و پیشرفت علمی و امنیت و‌ وحدت و یکپارچگی ملی را مرهون انقلاب اسلامی هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی افزود: کدام ملت است که در سایه مردم سالاری دینی حرکت کند و به یک ‌قدرت بزرگ سیاسی در جهان تبدیل شود و قله‌های بلند پیشرفت علمی را تجربه کند و در فضای امن تنفس کند و وحدت و یکپارچگی ‌رمز عزت آن‌ها باشد و پیوند استوار با رهبری صالح و مقتدر خویش داشته باشد و به همه عرصه‌های قدرت دست پیدا نکند. قطعا مردم ما در چهار دهه آینده در افق پیشرفت و‌ دست یابی به توانایی‌های بالا حرکت خواهند کرد. امید به آینده رمز عزت و ‌اقتدار ما است. 

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اشاره کرد و بیان داشت: در نظر رهبر معظم انقلاب، ایران باید در جایگاه ده قدرت اول جهان قرار گیرد و از نظر اقتصادی جز چند کشور اول آسیا باشید. این نقشه راهی است که برای ایران اسلامی تعریف شده است و جوانان عزیز با عزم، اراده و شجاعت و با دستیابی به قله‌های رفیع علم و دانش باید پیشگامان این حرکت عزت بخش باشند. رهبر معظم در دیدار با جمعی از جوانان اشاره داشتند که جوانان خود را در قبال برنامه و الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی موظف بدانند. و‌ خود را عضوی از این نقشه وسیع و همه جانبه بدانند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: جوانان ایران باید در قله علم و دانش حرکت کنند و یک‌ روز با درس خواندن، یک روز با تحقیق کردن، یک روز با کار و ابتکار و ‌یک روز با اتخاذ مواضع درست سیاسی در نقشه آینده کشور نقش ایفا کنند.

وی‌ پیشرفت ایران را در سایه اتحاد دانست و تصریح کرد: اقتدار ما با اقتدار ملت عراق،‌ سوریه، ‌فلسطین، ‌لبنان، یمن، بحرین و‌ مسلمانان و شیعیان حجاز گره خورده است. ما همه با هم در کنار هم باید در برابر همه نظام کفر و ‌نظام سلطه و استکبار بایستیم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی به افق پیش روی ایران اسلامی پرداخت و گفت: سال ۱۳۹۸ فصل جدیدی از مبارزه ملت ایران با آمریکا و استکبار جهانی است. قطعا استکبار از انقلاب اسلامی و ‌جبهه مقاومت و ‌ملت‌های مقاوم و‌ شجاع منطقه سیلی‌های جدیدی را دریافت خواهد کرد. قرار گیری در قله‌های عدالت اجتماعی افق پیش روی انقلاب اسلامی است. مسئولین و مدیران کشور باید آراسته به ارزش‌های دینی باشد و‌ عدالت را در اداره کشور اصل قرار دهند.

وی به دیگر‌ اهداف جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: اقتدار و پیشرفت در اخلاق و معنویت، پیشرفت در امینت کشور چه امینت اجتماعی و چه اخلاقی، پیشرفت در ارتقا بهره وری و مدیریت مصرف، شکوفایی اقتصاد و ریشه کنی فقر از دیگر اهداف جمهوری اسلامی ایران در آینده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: پیشرفت در قانون گرایی دیگر افق روبرو است. دهه پیش رو‌ باید دهه قانون گرایی باشد و ‌حاکمیت قانون اصل باشد و مدیران و ‌مسوولان باید در این عرصه پیشگام باشند.

وی افزود: هدف دیگر پیشرفت در وحدت ملی است. امروز ایران نماد وحدت ملی است، اما در هرکجا هستیم باید ارتقا پیدا کنیم. ما باید هرگونه اختلاف را از جامعه اسلامی ریشه کن نماییم. کشوری که اسلام و ‌قرآن و اهل بیت دارد نباید گرفتار اختلاف باشد. امروز‌ جامعه اهل سنت و شیعه ایران در کنار هم ایستاده اند اما این وحدت باید ارتقا پیدا کند و کمترین اختلافی هم دیده نشود. در این راه باید مسوولین از کمترین کلام که اختلاف را ایجاد می‌کند پرهیز کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی تصریح کرد: پیشرفت در رفاه اجتماعی،  پیشرفت در رشد سیاسی و ‌درک‌ سیاسی جامعه، پیشرفت در مسوولیت پذیری افق‌های دیگر انقلاب اسلامی  است که به لطف خدا و‌ در سایه تبعیت از رهبری و ‌‌با حضور یک پارچه با همه ملت های مقاوم دست خواهیم یافت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha