جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وزیر اطلاعات

حوزه/ وزیر اطلاعات با اشاره به نقش ایران در منطقه، تصریح کرد: امروز ملت های مسلمان، روسیه، عراق، یمن و بحرین چشم به ایران اسلامی دوخته‌اند و می‌دانند ایران اسلامی تنها کشوری است که به عزت انسان‌ها فکر می‌کند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات، امروز در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن شهرستان بیرجند، با اشاره به اینکه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را به امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری و شما مردم ولایت‌مدار تبریک عرض می‌کنم، اظهار کرد: از اینکه امسال این افتخار نصیب من شد که در مراسم ۲۲ بهمن در جمع مردم خراسان جنوبی حضور داشته باشم بسیار خرسند هستم.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی سرزمین زهد، پارسایی، عارفان و نام آوران وارسته هاست افزود: خراسان جنوبی استان وحدت بین شیعه و سنی است و این استان نمادی ارزشمند از عمل به رهنمودهای امام خمینی (ره) است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه همزمانی سالگرد انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه همزمانی معنا داری است چراکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت فاطمی و ثمره این نهضت است، خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه(س) در روز های بعد از رحلت پیامبر(ص) آرام و قرار نداشت و اشک از چشمانش جاری بود، قطعا از دست دادن پدری همچون پیامبر (ص) بسیار دشوار بود، اما کند و کاو در سخنان حضرت زهرا(س) نشان می‌دهد اشک و آه حضرت فاطمه زهرا (س) فقط برای از دست دادن پدر نبود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی تصریح کرد: برخی از تاریخ نویسان می‌گفتند چون فدک را از فاطمه زهرا(س) گرفتند حضرت گریه و زاری داشتند، اما در سخنان حضرت آمده ناراحتی  به دلیل فدک نبود چرا که درآمد فدک تاثیری در زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) نداشت و ایشان همانند مادر خود درآمد فدک را برای رشد اسلام به کار می‌برد.

وی ادامه داد: بعضی دیگر نیز می‌گفتند فاطمه زهرا (س) می‌خواست بعد از پیامبر )ص) ریاست به حضرت علی (ع) برسد، اما حضرت علی (ع) ارزش ریاست را از آب بینی گوسفند منفورتر می‌دانست و ناراحتی حضرت نیز به این خاطر نبود.

وزیر اطلاعات افزود: آنچه حضرت زهرا (س) را رنج می‌داد، غصب حق امامت جامعه بعد از پیامبر اکرم(ص) بود و با رفتن امامت به سمت خلافت، وضعیت مردم فلاکت‌بار و تفرقه بر جامعه حکم‌فرما شد.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ثمره اشک‌های فاطمه زهرا (س) است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به وسیله امام خمینی (ره) و برگرفته از فرهنگ اسلامی ایجاد شده است.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: حضرت زهرا (س) در تنهایی به دفاع از اسلام برخاست و امام راحل نیز در شرایطی دست به قیام زد که تنها و دوران خفقان بود و کسی باور نمی‌کرد انقلاب به نتیجه برسد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی با اشاره به این‌که شاه فکر می‌کرد در عرصه مرجعیت کسی نیست در مقابل او بایستد، گفت: در سالهای ۴۱ و ۴۲ حوزه‌ها و علما بعد از نهضت نفت و خانه نشینی آیت الله کاشانی دیگر سرخورده شده بودند.

وی با اشاره به این‌که حوزه و دانشگاه جایی برای نماز خواندن نداشتند و شرایط برای پاسخ به قیام امام وجود نداشت، تصریح کرد: بازاریان در نهضت صنعت نفت به میدان آمدند، اما بعد از خانه نشین شدن آیت الله کاشانی آنها نیز آمادگی حضور در صحنه انقلاب را نداشتند.

 

بدون فرهنگ شهادت هیچ انقلابی به نتیجه نمی‌رسد

وزیر اطلاعات با بیان این‌که در این شرایط کشور کسی فکر نمی‌کرد رهبری جلو بیاید و این انقلاب را آغاز کند، افزود: امام راحل، روحانیون و دانشجویان را فراخواندند و به آنها گفتند بروید در دانشگاه انجمن‌های اسلامی ایجاد کنید و آغاز راه خود را در انقلاب به وجود آوردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی با اشاره به این‌که بدون فرهنگ شهادت هیچ انقلابی به نتیجه نمی‌رسد، گفت: حرکت امام راحل در نهایت به قیام ۱۵ خرداد انجامید و امام با نفس فاطمی خود انقلاب را آغاز کردند.

وی با اشاره به سخن امام راحل که فرمودند "ما با شوروی و انگلیس کار نداریم و مستقل هستیم و بر اساس آرمان‌های اسلام حرکت می‌کنیم" افزود: امام راحل پشتوانه خارجی شاه را در هم شکست و آمریکا بداند منفورترین چهره در بین مردم ایران است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی هر انقلابی شکل می‌گرفت متوجه دربار و شاه نبود و شاه از حملات کنار گذاشته می‌شد، اما امام راحل از همان ابتدا هیمنه شاه را در هم شکست، گفت: کسی فکر نمی‌کرد یک فرد با دست خالی یک رژیم تا دندان مسلح را در هم بشکند.

وی با بیان این‌که حرکت امام ویژه بود و ریشه در قرآن داشت، ادامه داد: علت اینکه انقلاب‌های گذشته موفق نشده بودند سیاسی و نظامی بودن آنها بود، اما انقلاب امام راحل این گونه نبود و اسلامی و برگرفته از دین بود.

وزیر اطلاعات با اشاره به سخنان امام راحل در ۱۲ بهمن که به مقامات نظامی و ارتش فرمودند" ما می خواهیم شما آقا باشید" تصریح کرد: امام ارتش را در مقابل مردم قرار نداد بلکه آنها با سخنان امام راحل در مقابل شاه قرار گرفتند.

 

امروز ملت های مسلمان، روسیه، عراق، یمن و بحرین چشم به ایران اسلامی دوخته‌اند

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی افزود: امام(ره) مردم و ارتش را از خود دانست و خود را نیز از مردم دانست و یک پیوندی بین امام، مردم و ارتش شکل گرفت و با یاری مردم پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه بنیانی مانند سپاه بنا نهاده شد و از طرف مردم و برای مردم در برابر توطئه‌ها ایستاد، افزود: امام خامنه ای در این ۳۰ سال میراث امام راحل را در همان مسیر امام پیش بردند.

وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد: امروز ملت های مسلمان، روسیه، عراق، یمن و بحرین چشم به ایران اسلامی دوخته‌اند و می‌دانند ایران اسلامی تنها کشوری است که به عزت انسان‌ها فکر می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی با بیان این‌که کشور ایران انقلاب اسلامی خود را با شکوه و عزت برگزار کرد و پیام خود را به کشورهای دنیا داد، گفت: حضور پرشور شما مردم و تداوم انقلاب، کشورهای اسلامی دیگر را امیدوارتر و دشمنان و مستکبرین را ناامیدتر خواهد کرد.

وی در پایان گفت: با داشتن نعمت ولایت و رهبری شجاع و مردمی مقاوم و صبور، این انقلاب مسیر خود را ادامه خواهد کرد و پرچم آن با دست مقام معظم رهبری به دست ولی عصر (عج) سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/ط

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha