سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ تجلی حضور باشکوه مردم قم در چهلمین سال انقلاب

حوزه/ امروز جای جای ایران اسلامی و شهر کریمه اهل بیت(ع) قم، در چهملین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی غرق در شادی بود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، امروز 22بهمن، جای جای ایران اسلامی در چهملین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی غرق در شادی بود.

امروز مردم همه آمده بودند. از ترک، بلوچ، فارس و عرب آمده بودند تا بگویند« گرانی و  مشکلاتی معیتشی و نبود اشتغال، نمی تواند خللی در اراده پولادین مردم انقلابی ایران در حمایت از آرمانهای انقلاب و  امام شهداء ایجاد کند.

آمده اند تا بگویند« هیهات منا الذله»، آمده بودند تا بگویند« تا خون در رگ ما است خامنه ای رهبر ما است».

امروز همه مردم با مذاهب و سلایق آمده بودند تا بگویند« لحظه ای دست حمایت از ولی فقیه و ارزشهای دینی برنخواهند داشت».

امروز قم اما متفاوت از همه شهرها بود

مراسم در شهر کریمه اهل بیت(ع) که شهر حدوث انقلاب بود، دیدنی تر بود.

 ده ها دوربین و خبرنگار بیداری و شنیداری آمده بودند تا صحنه به یاد ماندنی در هوای سرد و بارانی روز دوشنبه 22 بهمن ماه سال 97 را به قاب تصویر بکشند.

 با وجود تهدیدها، حضور مردم و جوانان نسل چهارم و پنجم انقلاب در میدان شهدای قم با شکوه تر ازسالهای گذشته بود.

خبرنگاران دیداری و شنیداری مختلف قم برای به قاب کشیدن تصاویر مراجع تقلید،و علما دراین راهپیمایی حضور داشتند، لحظه شماری می کردند.

ساعت 10 و 50 دقیقه هم زمان حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید از کوچه هتل فدک وارد خیابان اصلی شد وبه طرف چهاره شهداء راهپیمایی کرد. آن سوی میدان حضرت آیت الله نوری همدانی از دیگر مراجع تقلید از خیابان صفاییه وارد چهار راه شهداء شد و در جمع راهپیمایان حضور یافتند.

با حضور این دو مرجع، خبرنگاران خود رابه این آنها رساندند و در کمترین دقیقه پیام حضرات آیات نوری همدانی و مکارم، برای قدر دانی و تشکر از حضور گسترده مردم با ایمان وانقلابی ایران که در هوای بارانی و سر 22 بهمن ماه برای دفاع وحمایت از ولایت فقیه وانقلاب به میدان آمده بودند، در سایت های خبری مخابره شد.

با کمی دقت می شد، حضور استاندار قم و وزیر دفاع را هم در جمع مردم قم دید، که برای حضور راهپیمایی یکی خود را به چهار راه شهداء قم رسانیده بودند.

اگر از ابتدای خیابان چهار راه شهدا تا چهار راه حجتیه می ایستادی، حضور زنان و مردم متدین انقلابی البته بعضی ها که فرزند خردسالشان را بر روی شانه و کالسکه داشتندو آورده بودند تا نشان دهند، این نسل ششم هم، پای آرمانهای انقلاب همانند نسل های قبل و بعد انقلاب ایستاده اند.

اینها آمده بودند تا بگویند، نسل ششم هم عاشق اسلام و ارزشهای دینی است.

اگر دقت می کردی سخنان رهبر انقلاب که بر روی پلارکارد بزرگی نوشته بود« مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر تبعیض، مرگ بر نژاد پرستی و لگد مال کردن حقوق بشر و برای همین بود که امام راحل گفت« هر چه فریاد دارید بر سرامریکا بکشید»، خود نمایی می کرد.

در گوشه ای از خیابان میدان شهداء  تصویری از اسراء دفاع مقدس مانند مرحوم حجت الاسلام ابو ترابی و دیگر همرزمان او نصب شده بود. در بالای این تصویر سخنان اسراء نوشته بود که گویا این اسراء فریاد زده بودند« ما اسراء سیلی خوردیم، تا انقلاب بماند»، نصب شده بود. اگر کمی دقت می کردی در همان مکان چند رزمنده پیرمرد دفاع مقدس که لباس زرد رنگ به تن داشتند و دست سربازان بعثی عراق اسیر شده بودند ایستاده بودند و بر روی پشت لباس آنها با خط لاتین pw نوشته بود.

حسن آقای 60 ساله یکی از این افراد الهی بود که در سن 18سالگی در یکی از عملیات ها اسیر شده بود.

می گفت: عشق امام راحل و عشق به اسلام ما را به جبهه حق علیه باطل کشاند و اگر چه پا و دستم برای زمین نماندن امر ولی فقیه و ماندن دین دادم و بعد اسیر نیروهای بعثی شدم و سختیهای زیادی هم کشیدم، ولی پیشیمان نیستم.

می گفت: تا انسان عاشق و دلسوخته و غرق در ولی خدا نباشد، نمی تواند مشکلات و سختیها را تحمل کند.

حاج حسن آقا ادامه داد: امروز یکی از آن روزها  است، آمده ایم، تا امر ولی خدا روی زمین نماند. باید احساس مسئولیت کرد وبه میدان آمد.

محمد حسن 7 ساله در حالی که چفیه به گردن انداخته ودست در دست پدر جانبازش داده بود، به میدان شهداء آمده بود.

پدرش می گفت: از دیشب برای حضور در این راهپیمایی بی تابی می کرد و ازصبح زود لباس بسیجی که ازقبل برای او تهیه کرده بودیم، پوشیده بود، و دم در منتظر بود تا زود به این راهپیمایی برسیم.

خودش که می گفت: دوست دارم بیایم و مانند پدرم برای اسلام دست و پا دهم.

گاهی هم محمد حسن، چفیه ای که به گردن گذاشته بود و عکس تمثال امام خامنه ای، امام راحل و شهداء حرم اهل بیت(ع) که بر روی  آن حک شده، بو می کرد و می بوسید واز این طریق عشقش را به آنها نشان می داد.

سخنران این راهمپیایی درقم حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا بود و مانند همیشه پرصلابت در حال بصیرت افزایی و بر ملاکردن توطئه های دشمنان خارجی و داخلی بود.

براساس آخرین آمار 650 خبرنگار چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در روز دوشنبه 22 بهمن ماه پوشش دادند و مخابره کردند.

از این تعداد 35 خبرنگار از رسانه های خارجی بودند.

از نکات قابل توجه این مراسم باشکوه در تهران حضور200 مهمان از شخصیتهای برجسته و از 86 کشور جهان بودند.

تهیه و تنظیم: قربان اسلامی نژاد

313 /40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha