جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 480299
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
یک مسجد دیگر در اتیوپی به آتش کشیده شد

حوزه/ درحالی که کمتر از یک هفته پیش مهاجمان ناشناس دو مسجد را در ایالت امهارای اتیوپی به آتش کشیدند، روز گذشته یک مسجد دیگر در این کشور آفریقایی در شعله های آتش سوخت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از borkena، یک مسجد دیگر در ایالت امهارای اتیوپی به آتش کشیده شد.

در حالی که کمتر از یک هفته پیش، دو مسجد توسط مهاجمان در این ایالت به آتش کشیده شده بودند، روز گذشته مسجد دیگری در منطقه اندابت در جنوب گاندر در این ایالت در شلعه های آتش سوخت.

رسانه های خبری محلی اعلام کرده اند که حادثه آتش سوزی در مسجد در حوالی ساعت 3 بعد از ظهر به وقت محلی رخ داده است.

تیلاون دجن رئیس اداره ارتباطات جنوب گاندر در تماسی تلفنی به خبرنگاران گفته که درهای مسجد باز بوده اند و کتب دینی به آتش کشیده شده اند. در ادامه خود مسجد نیز در شعله های آتش سوخته است. سپس ساکنان حوالی مسجد به هم پیوسته و آتش را خاموش کرده اند.

در ادامه این حادثه مردم محلی از دولت خواسته اند بازرسانی به منطقه فرستاده و تحقیقاتی درباره علل به آتش کشیدن مسجد آغاز کنند.

گفته می شود در بیانیه ای که در رابطه با آتش سوزی یک هفته پیش در دو مسجد ایالت امهارا توسط سازمان امور اسلامی اتیوپی منتشر شده بود، این نهاد انگیزه های سیاسی و تفرقه اندازی میان مسلمانان و مسیحیان را علت به آتش کشیده شدن دو مسجد دانسته و رسما اعلام کردند که این حادثه هیچ ارتباطی با پیروان دو دین ندارد. دولت محلی نیز یک نیروی ضربت برای تحقیقات در این رابطه را تشکیل داده اما هنوز معلوم نیست که نتایج تحقیقات به کجا رسیده است.

گزارش ها همچنین حاکی از این است که کلیساهایی نیز در منطقه جنوبی اتیوپی به آتش کشیده شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha