پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید برات محمد زهرایی

حوزه/ برات محمد زهرایی، جانباز ۷۰ درصد اهل شیروان پس از تحمل سال‌ها جراحت ناشی از دوران دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست و آسمانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، برات محمد زهرایی، جانباز 70 درصد اهل شهرستان شیروان، امروز پس از تحمل 33 سال درد و جراحت ناشی از جنگ تحمیلی در منزل خود به فیض شهادت نائل شد و به همرزمان شهید خود پیوست.

وی در حالی امروز و در 51 سالگی آسمانی شد که در بیست و یکم شهریورماه سال 1364 در منطقه جنگی اشنویه به وسیله ترکش از ناحیه چشم، گوش، حلق، بینی، حنجره، مری و معده مجروح شده بود.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: شهید برات محمد زهرایی متولد سال 1346 بود و امروز در 53 سالگی پس از تحمل 33 سال درد و رنج جراحات ناشی از جنگ تحمیلی به مقام شهادت رسید.

رمضان علی رازقی افزود: از این شهید دو فرزند دختر به یادگار مانده که یکی از آن‌ها دانشجو و دیگری دانش‌آموز است.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه مراسم تشییع پیکر پاک این شهید ساعت 10 صبح چهارشنبه از محل میدان انقلاب شیروان به سمت میدان دفاع مقدس و از آنجا هم به سمت حرم مطهر حضرت حمزه رضا (ع) شهر زیارت برگزار شده و در گلزار شهدای این مکان مقدس تدفین می‌شود.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان گفت: با شهادت شهید محمد برات زهرایی شمار شهدای شیروان به 637 شهید افزایش یافت.

گفتنی است، استان خراسان شمالی دارای حدود 3 هزار شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سال‌های دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha