سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حال و هوای تلاوت قرآن کریم در حرم حضرت قمر بنی هاشم (ع)

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سفیران بیجار گفت: متاسفانه برخی از مسائل دنیوی از یک سو و نیز عدم ایجاد شرایط شرایط فرهنگی و معنوی از عواملی هستند که به ما اجازه نمی دهند شرایط قرآنی شدن جامعه را آنطور که شایسته است فراهم آوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی ظهر امروز در جمع طلاب و فعالان قرآنی شهرستان بیجار، اظهار داشت: تمام دستورات یک زندگی انسانی و موفق در آیات قرآن کریم نهفته است.

مدیر مدرسه علمیه سفیران بیجار با اشاره به اینکه انس با قرآن کریم به صورت مستقیم بر روی زندگی انسان تاثیر خود را خواهد گذاشت، تاکید کرد: در آیه 28 سوره رعد خداوند متعال می فرمایند «الَّذينَ آمَنُوا وَ تَطمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكرِ اللَّهِ أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ/ آنها كسانى هستند كه ايمان آورده و دلهايشان به ياد خدا آرامش مى‏گيرد، آگاه باشيد كه تنها با ياد خدا دلها آرامش پيدا مى‏كند».

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دور شدن از قرآن کریم راه های نفوذ شیطان در دل و جان بنده را مهیا می سازد، افزود: هرگاه قرآن در جامعه ضعیف شود، زمینه های پدید آمدن ناهنجاری های عقیدتی، فرهنگی و... نیز به وجود می آید، پس باید گفت که قرآن و جاری بودن آن در جامعه اسلامی بیمه کننده زندگی همگان است.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به اینکه هنوز در حد یک جامعه اسلامی نتوانسته ایم که زیرساخت های فراگیر شدن آموزش قرآن کریم را نهادینه سازیم کنیم، بیان داشت: متاسفانه برخی از مسایل دنیوی از یک سو و نیز عدم ایجاد شرایط شرایط فرهنگی و معنوی از عواملی هستند که به ما اجازه نمی دهند شرایط قرآنی شدن جامعه را آنطور که شایسته است فراهم آوریم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت شهرستان بیجار ادامه داد: وجود یک فعال قرآنی در محله می تواند تاثیرات مثبت و معنوی خود را داشته باشد، لذا شما دوستان به عنوان فعالان قرآنی نقش بسزایی در اصلاح ناهنجاری های عقیدتی و فرهنگی در پیرامون خود داشته باشد.

حجت الاسلام محمودی در پایان سخنان خود گفت: با توجه به اینکه فعالان قرآنی، فرهنگی و دینی بسیار زیادی در این استان داریم، از مسئولان فرهنگی این خطه درخواست داریم که زیرساخت های نهادینه سازی فرهنگ قرآنی در این منطقه را فراهم نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha