سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نشست بصیرتی با موضوع ولایتمداری در مدرسه علمیه خواهران فاطمه ام البنین (س) حاجی آباد استان هرمزگان

حوزه/ زارع مهرانی در جمع طلاب مدرسه فاطمه ام البنین (س) حاجی آباد استان هرمزگان، گفت: همان گونه که انبیای الهی برای گسترش دین اسلام، به تشکیل حکومت اسلامی و ابلاغ، توضیح، تفسیر و تبیین پیام و دستورات الهی برای هدایت انسانها می پرداختند، ولی فقیه نیز ادامه دهنده راه پیامبران الهی است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، آقای محمد زارع مهرانی رزمنده هشت سال دفاع مقدس، در نشست بصیرتی با موضوع ولایتمداری که در مدرسه علمیه خواهران فاطمه ام البنین (س) حاجی آباد استان هرمزگان برگزار شد، بیان کرد: امام خمینی(ره) برای حفظ کشور از هرگونه آسیب، تاکید زیادی بر پشتیبانی از ولایت فقیه داشتند و آن را ادامه حرکت انبیاء می دانستند.

وی افزود: همان گونه که انبیای الهی برای گسترش دین اسلام، به تشکیل حکومت اسلامی و ابلاغ، توضیح، تفسیر و تبیین پیام و دستورات الهی برای هدایت انسانها می پرداختند، ولی فقیه نیز ادامه دهنده راه پیامبران الهی است .

رزمنده هشت سال دفاع مقدس در ادامه به وظایف مهم انبیاء الهی اشاره کرد و بیان داشت: اولین وظیفه انبیا، ابلاغ دستورات الهی، دومین وظیفه آنها تفسیر، تبیین و تشریح احکام و دستورات الهی، سومین وظیفه آنان تشکیل حکومت و چهارمین وظیفه قضاوت طبق دستورات و قوانین الهی است و لازمه ی اجرای قوانین در جامعه ایجاد حکومت اسلامی است.

وی اظهار کرد: وجود نازنین امام زمان(عج) برای مردم قابل رؤیت نیست، ولی اعتقاد به وجود منجی و انتظار در رسیدن منجی بشریت در تمامی ادیان و فرق و مذاهب وجود دارد و بهترین کار در عصر غیبت، پیروی از ولایت و ایجاد بستر ظهور حضرت مهدی (عج) است.

زارع مهرانی تاکید کرد: در عصر غیبت امام زمان (عج)، مردم برای حل مسائل و مشکلات خود باید به فقیهان یا همان کارشناسان کامل دین مراجعه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha