سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کارشناس مسائل سیاسی:

حوزه/حجت الاسلام صفر جهانی گفت: اقتصاد ایران در رژیم پهلوی، نمونه کامل اضمحلال اقتصاد ملی کشورهای جهان سوم در نظام سرمایه داری بین الملل بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از گرگان، نشست «مدافعان انقلاب» با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم برگزار شد.

حجت الاسلام جهانی، کارشناس مسائل سیاسی در این نشست بیان کرد: یکی از افتخارات موهوم پادشاهان ایران، نظام کهن شاهنشاهی در ایران بود که خاندان پهلوی نیز خود را وارث آن قلمداد کرده و برای از بین بردن فرهنگ اسلامی در کشور با صرف هزینه های فراوان تلاش های بسیاری نمودند.

وی با اظهار این مطلب که اقتصاد ایران در رژیم پهلوی، نمونه کامل اضمحلال اقتصاد ملی کشورهای جهان سوم در نظام سرمایه داری بین الملل بود، خاطرنشان کرد: کشوری که در اواخر عمر رژیم پهلوی با فروش بی دریغ نفت، جهت دستیابی به معیارهای رشد و توسعه غربی تلاش می کرد.

کارشناس مسائل سیاسی ضمن اشاره به توطئه های خرابکارانه دشمن در کشور، ادامه داد: مقام معظم رهبری، یکی از مهم ترین دست آوردهای انقلاب اسلامی را تجدید حیات اسلام در جهان خوانده و فرمودند: «علی رغم گذشت بیش از یک صد و پنجاه سال از برنامه ریزی مدرن و همه جانبه علیه اسلام، امروز در سراسر دنیا یک حرکت عظیم اسلامی به وجود آمده است که به موجب آن اسلام در آفریقا، آسیا و حتی در قلب اروپا حیات جدیدی را باز یافته و مسلمانان به شخصیت و هویت واقعی خود پی برده اند».

حجت الاسلام جهانی در بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد: مردم سالاری دینی و حکومت متکی به مردم، احساس مسئولیت مردم، نهادینه شدن استقلال و آزادی اسلامی در کشور، عزت ملی، اعتماد به نفس ملی و از بین رفتن خودکم بینی، افزایش آگاهی سیاسی مردم، گسترش کمی و کیفی خدمات به ملت، وحدت ملت و مسئولان و باز شدن راه اندیشه نمونه ای از دستاوردهای داخلی انقلاب است.

وی به دستاوردهای خارجی انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: از جمله دستاوردهای خارجی؛ عزت نفس ایران در دنیا، تاثیرگذاری نسبت به برخی انقلاب­ ها، شکسته شدن هیبت استکبارجهانی است.

کارشناس مسائل سیاسی، استقلال را یکی از اصلی‌ترین شعارهای انقلاب اسلامی ملت ایران دانست و افزود: مداخله گسترده کشورهای غربی در امور ایران تا جایی در دوره پهلوی گسترش یافته بود که دیگر کسی منکر آن نبود.

حجت الاسلام جهانی توصیه کرد: مسئولین ما باید قدر این ملت و انقلاب را بدانند و دلسوز مردم باشند، تا کسی جرات مقایسه بین زمان شاهنشاهی و زمان کنونی را نداشته باشند که این با عدم فاصله و تبعیض بین مردم و مسئولین مهیا می شود، مسئولین باید زندگی کاخ نشینی را رها کرده و خود را به کوخ نشینی عادت دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha