شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اسکندری

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: بحث وقف محصول حوزه بوده و اگر علما و روحانیون مردم را ارشاد به وقف نمی‌کردند، بعید بود کسی مال خود را وقف کند و در نظام ولایی هر کار مثبتی انجام شود، در تاریخ و در کارنامه ولایت فقیه ثبت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری پیش از ظهر امروز در دیدار آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: حضور چشمگیر مردم در ۲۲ بهمن بسیار ارزشمند بود که مکمل آن پیام رهبر معظم انقلاب بود.

وی افزود: مسئله وقف هم از جهت شرعی و هم از جهت قانونی و عرفی از حساسیت های خاصی برخوردار بوده و ما که به عنوان امین تعیین شدیم، باید تمام تلاشمان را برای پاسداری از آن انجام دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در رعایت مباحث شرعی، حراست از وقف، احیای موقوفات و تنومند شدن این شجره طیبه باید تلاش‌هایی صورت گیرد.

اسکندری بیان کرد: نگاه اقشار مختلف به وقف یک ناه نازلی بوده و اهمیت خاصی به آن نمی‌دهند و افراد به هر شکلی در پی نفع بردن از این مجموعه هستند و به قواعد و قوانین توجه چندانی نمی‌شود، در همین راستا ما باید خطیر بو ن موقوفات را فرهنگ سازی کنیم.

وی تصریح کرد: ما در موضوع موقوفات نباید به چیزهایی که در حال حاضر هست اکتفا کنیم، امروز نیازمندی‌های جدی مخصوصا در حوزه علوم و تخصص‌های مختلف کمبودهاس وجود دارد که باید خیرین را به این سمت جهت دهیم که این نیازها را تامین کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم کرد: اعتماد مردم نسبت به اوقاف مقداری تضعیف شده و یکی از وظایف اصلی ما افزایش این اعتماد در بین مردم است تا آن‌ها مطمئن باشند آنچه را که وقف می‌کنند در همان امری صرف می‌شود که می‌خواهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری اظهار داشت: در زمینه کم شدن اعتماد مردم به وقف باید اطلاع رسانی‌هایی صورت گیرد و مردم از کم و کیف امور آشنا شوند.

وی تاکید کرد: اوقاف در زمینه سرمایه گذاری می‌تواند برخی از کارها را دنبال کند و تمامی این‌ها مباحثی هستند که امروز در اوقاف مطرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم مطرح کرد: همایشی تحت عنوان همایش عالم واقف توسط مدیران قبلی انجام شده که در مورد ملاصادق قمی بوده و برای ۹ اسفندماه برنامه‌ای تدارک دیده شده و برای مکان برگزاری آن پیشنهادهایی وجود داشته که مدیریت حوزه علمیه در مورد آن می‌تواند به ما کمک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری ابراز کرد: بخش عمده مباحث مربوط به موقوفات تخصصی بوده و ما در این اداره کل به دنبال تغییر نیرو نبودیم و با همان نیروهای سابق کارها را دنبال می‌کنیم.

وی یادآور شد: بحث وقف محصول حوزه بوده و اگر علما و روحانیون مردم را ارشاد به وقف نمی‌کردند، بعید بود کسی مال خود را وقف کند و در نظام ولایی هر کار مثبتی انجام شود، در تاریخ و در کارنامه ولایت فقیه ثبت خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha