سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جت الاسلام و المسلمين رسول عبداللهي در جمع موسسان و مديران مدارس حوزه علميه خواهران استان هرمزگان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمين عبداللهي با بیان اینکه مهمترین کار انسان دستگیری و هدایت فکری دیگر انسان ها است، گفت: برخی از انسان ها بهترین زمان عمر خود را در مسیر تربیت بندگان خداوند، توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و آماده سازی آنها برای سربازی امام زمان(عج) قرار می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمين رسول عبداللهي، در جمع موسسان و مديران مدارس حوزه علميه خواهران استان هرمزگان، ضمن گراميداشت چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي، با اشاره به نگاه انسان شناختي قرآن، بيان داشت: انسان در برابر اعمالش مسئول است و در روز قيامت در راستاي مسئوليتش بايد جوابگوي چهار چيز شود كه يكي از مصادیق آن، سوال از عمر و چگونگي گذراندن آن و ايام جواني که یک فرصت طلايي براي رشد و طرقي در علم و تامين آينده، است.

مسئول دبيرخانه شوراي سياستگذاري حوزه هاي علميه خواهران دارايي را يكي ديگر از موارد مورد سوال روز قيامت عنوان كرد و افزود: انسان از دارايي او و راه هاي كسب و راه هاي استفاده آنها مورد سوال قرار خواهد گرفت، برخی افراد با کسب مال از راه حرام آن را در راه حلال و یا حرام استفاده می کنند و برخی دیگر با کسب مال حلال آن را در راه حرام و یا حلال استفاده می کنند که از میان آنها، عمل افرادی مورد قبول درگاه حق قرار می گیرد که اموال را از راه حلال کسب کرده و در راه حلال مصرف کند.

وي با اشاره به داستان مردي كه با استناد به آيه « من جاء بالحسنه فله عشر امثالها ومن جاء بالسیئه فلا یجزی الامثلها وهم لایظلمون» اموال را براي رفع نياز محرومان از راه دزدي به دست مي آورد، گفت: تصرف در اموال غیر برای بخشش به دیگران و کسب ثواب حرام است.

حجت الاسلام و المسلمين عبداللهي با بیان اینکه مهمترین کار انسان دستگیری و هدایت فکری دیگر انسان ها است، گفت: برخی از انسان ها بهترین زمان عمر خود را در مسیر تربیت بندگان خداوند، توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و آماده سازی آنها برای سربازی امام زمان(عج) قرار می دهند.

وی با استناد به کلام امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه خیر دنیا و آخرت در طلبگی است، تصریح کرد: مهمترین وظیفه انسان، تربیت انسان، نیروی مبلغ و یک فرد صالح و تاثیر گذار بر دیگران است.

مسئول دبيرخانه شوراي سياستگذاري حوزه هاي علميه خواهران، افزود: علما نیز همانند انبیا به دو دسته اولوالعزم و غیر اولولعزم دسته بندی شده اند، شخصیتی همچون امام خمینی(ره) در بین دیگر علما به عنوان اوالعزم مطرح است که یکی از آثار وجودی آن امام ایجاد حوزه های علمیه خواهران است و تا زمانی که این حوزه ها و بناها با مدیریت افراد مخلص پرتوافکنی می کند پاداش آن به امام خمینی(ره)، آیت الله شرعی، آیت الله مشکینی و موسسان و بنیانگذاران جامعه الزهرا(س) اهدا خواهد شد.

وی در ادامه به شرح و تبیین ایجاد حوزه های علمیه خواهران پرداخت و خاطر نشان شد: حوزه های علمیه خواهران در قبل از انقلاب حتی در زمان معصومین (علیهم السلام) به صورت غیر کلاسیک بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی با تاکید بر اینکه اسلام در بحث علم بدون توجه به جنسیت، همه انسان ها را در کسب علم آزاد می داند، افزود: ایجاد حوزه های علمیه خواهران قبل از انقلاب به صورت کلاسیک در برخی از شهر شروع شد که مصداق بارز آن ایجاد جامعه الزهرا(س) به فرمان امام خمینی(ره) است.

وی در پایان به روند تشکیل شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران پرداخت و تصریح کرد: با ابتکار آیت الله شرعی حوزه علمیه خواهران در قالب مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ایجاد شد و شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیّه خواهران با پیشنهاد شورای عالی حوزه‌های علمیّه و تایید مقام معظم رهبری با اهداف سرپرستی و هدایت کلان حوزه‌های علمیّه خواهران از راه سیاست‌گذاری، نظارت بر حسن اجرای مصوّبات و فرایند مدیریّت حوزه‌های علمیّه خواهران تشکیل شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha