چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام محسن انصاری نیا - سمنان

حوزه/ حجت‌الاسلام انصاری نیا گفت: یکی از اهداف قرارگاه پیشرفت و آبادانی ، تربیت نیروی انسانی مؤمن و کارآمد و در واقع کادر سازی برای انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام محسن انصاری نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در سمنان، با اشاره به هدف از تشکیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان سمنان اظهار داشت: یکی از اهداف قرارگاه، تربیت نیروی انسانی مؤمن و کارآمد و در واقع کادر سازی برای انقلاب اسلامی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان سمنان تصریح کرد: هدف دیگر قرارگاه کمک به اصلاح و تحول سبک زندگی و برداشتن گام به‌سوی شکل‌گیری جامعه اسلامی است.

وی افزود: هدف دیگر آن است که صرفاً خدمات‌دهی به مردم طبق روال گذشته صورت نپذیرد بلکه خود مردم نیز با مشارکت حداکثری خویش در ساماندهی امور روستا، نقش اصلی را در سرنوشت زندگی روستایی ایفا نمایند.

حجت‌الاسلام انصاری نیا خاطرنشان کرد: از وظایف دیگر قرارگاه آن است که صرفاً به بعد عمرانی و اقتصادی روستا نپرداخته بلکه در پنج بُعد(فرهنگی و اجتماعی – تعلیم و تربیت – اقتصاد و اشتغال – بهداشت و سلامت – زیرساخت و عمران) مشغول به راهبری و فعالیت است لکن در همه این امور، بُعد فرهنگی و معنوی، حاکم بر همه آن‌هاست.

وی با بیان اینکه روحانی مبلغ در روستا که به ایشان امام روستا اطلاق می‌شود محور تحقق همه طرح‌های قرارگاه در بعد آبادانی و محرومیت‌زدایی است، گفت: در انجام وظایف و رسالت‌های قرارگاه، امام روستا نقش هدایتگری برای اهالی روستا را در جهت رشد و تعالی جامعه روستایی بر عهده دارد لکن این خود مردم هستند که سامان‌دهی تمامی امور روستا را با راهبری امام روستا بر عهده دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان سمنان تصریح کرد: فرآیند رشد قرارگاه، حرکت از سطح و صف روستا است به بالا، بدین معنا که مشکلات، فرصت‌ها و مقتضیات روستا از سوی مؤثرین و فعالین روستایی رصد شده و شناسنامه روستا در هر کارگروه تدوین می‌گردد و سپس رئوس اقدامات و بعدازآن، برنامه اقدام و عمل و درنهایت نقشه راه دهستان طراحی می‌گردد که یکی از ثمرات این قرارگاه تربیت نیروی طراح و عملیاتی بر روند فوق است.

وی با اشاره به اهم اقدامات کارگروه فرهنگی و اجتماعی افزود: کمک در جلب مشارکت‌های مردمی و تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه و اشتغال‌زایی، کمک در ایجاد و ترویج اشتغال‌زایی، کمک در ارتقای سلامت روان و جسم اهالی روستا، کمک در امور زیرساخت و عمران روستا، کمک در امور تربیتی و آموزشی نوجوانان و جوانان و سطح دانش و مهارتی آنان، برگزاری نشست های تخصصی(نشست نهج‌البلاغه خوانی، گفتمان دینی، جلسات معرفتی و بصیرتی و...)، احیای بازی‌های بومی، محوریت امامان روستا در ترویج فرهنگ کاشت درختان مثمر ازجمله اقدامات کارگروه فرهنگی و اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی است.

حجت‌الاسلام انصاری نیا گفت: برگزاری جام‌های ورزشی، اعزام اهالی روستا به سفرهای زیارتی، برگزاری دوره‌های توانمندسازی دانش‌افزایی و مهارت افزایی امامان روستا و فعالین و مؤثرین فرهنگی و اجتماعی، برگزاری جشنواره غذاهای محلی، برگزاری یادواره‌های شهداء و نمایشگاه‌های فرهنگی، ارتباط‌گیری امامان روستا و همسرانشان با اهالی به‌صورت چهره به چهره، برگزاری مراسم مذهبی و ملی، شکل‌گیری و نشست هسته‌های جهادی، تهیه کتب و ترویج مسابقات کتاب‌خوانی از دیگر اقدامات کارگروه فرهنگی و اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha