جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سینما

حوزه/ بازیگر سینما و تلویزیون گفت: هنرمند تنها با تکیه بر اخلاق و رفتار اسلامی است که می‌تواند ماندگاری خود را عالم هنر تضمین کند، چون تمسک به اندیشه‌های اسلامی و دینی وی را از بسیار از کارهای ناشایست دور نگاه می‌دارد.

عزت‌الله مهرآوران، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «حوزه»، تکیه بازیگر را به خلق و خوی اسلامی رمز، ماندگاری‌اش توصیف کرد، گفت: در دنیای هنر به ویژه بازیگری که جذابیت‌های فراوانی برای همگان دارد، انگیزه‌های مختلفی باعث می‌شود مردم نسبت به آن علاقه‌مند شوند. برای همین هم می‌بینیم کلاس‌های بازیگری فراوانی وجود دارد که به علاقه‌مندان کمک می‌کند به این حوزه ورود کنند.

وی افزود: اما نکته‌ای مهم در این زمینه وجود دارد که باعث می‌شود، علاقه‌مندان به بازیگری در کار خود موفق یا ناموفق باشند، آن‌هم این مطلب است که با چه انگیزه‌ای به سینما ورود می‌کنند و در ادامه با چه رفتاری در آن فعالیت هنری خود را ادامه می‌دهند. با این توضیح می‌خواهم بگویم، انگیزه‌های مادی هیچگاه برای هنرمند جواب مثبتی به همراه نداشته، البته ممکن است در مقطعی باعث شهرت وی بشود، اما در طولانی مدت راه به جایی نخواهد برد.

مهرآوران ادامه داد: هنرمند تنها با تکیه بر اخلاق و رفتار اسلامی است که می‌تواند ماندگاری خود را عالم هنر تضمین کند، چون تمسک به اندیشه‌های اسلامی و دینی وی را از بسیار از کارهای ناشایست دور نگاه می‌دارد. این گفته را می‌توانیم در هنرمندانی بزرگی که در این سرزمین نامشان ماندگار شده مشاهده کنیم.

وی در انتها تاکید کرد: در کنار هنرمند متعهد به اخلاقیات اسلامی، هنر متعهد نیز می‌تواند تربیت کننده هنرمندان ارزشمند در این حوزه (بازیگری) باشد، برای همین هنر و هنرمند دو بازوی هستند که با چنگ زدن به ارزش‌های اسلامی انتظار می‌رود برای جامعه فرهنگ‌سازی مثبت به همراه داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha