جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار امام جمعه با مدیر و کادر حوزه علمیه سمنان

حوزه/ دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان با مدیر و کادر حوزه علمیه این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان مدیر حوزه علمیه استان سمنان به‌اتفاق معاونین و کادر مدیریت حوزه علمیه این استان، صبح امروز با حضور دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با آیت‌الله شاهچراغی دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، در این دیدار ضمن ابراز رضایت از عملکرد و فعالیت حوزه علمیه استان سمنان اظهار داشت: فعالیت شما در استان خوب و رضایت‌بخش است؛ اما به همین مقدار اکتفا نکنید و در راستای پیشرفت و رشد روزافزون حوزه علمیه تلاش بیش‌ازپیش داشته باشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه اخلاق در کنار علم‌آموزی از ویژگی‌های بارز یک حوزه علمیه مطلوب به شمار می‌رود، تصریح کرد: مسئولان حوزه بایستی در بخش تعالی اخلاق طلاب بیش از گذشته برنامه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه طلبه‌ها نیاز شدید به اخلاق دارند زیرا اخلاق نیکوی طلاب نقش مهمی در تربیت انسان‌های شایسته و کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه دارد، افزود: طلبه باید مواظب باشد، تا دچار کبر و حسد نشود زیرا این صفت یکی از رذایل اخلاقی طلبگی است.

رستمیان: دنبال جذب طلاب بومی هستیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان، در ابتدای این دیدار با بیان اینکه در حوزه علمیه استان سمنان تنها تا پایه 6 حوزوی امکان تحصیل وجود داشت؛ اما اکنون امکان آموزش به طلبه‌ها در مدارس علمیه هر یک از شهرستان‌های سمنان، دامغان و شاهرود تا پایه 10 حوزوی وجود دارد، اظهار داشت: حوزه علمیه سمنان دارای 13 مدرسه علمیه است و در آغاز انقلاب ۴ مدرسه علمیه در استان وجود داشت که امروز این عدد به ۱۳ مدرسه رسیده که قریب به یک هزار طلبه در آن‌ها مشغول تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به افتتاح مدرسه علمیه آیت‌الله شیخ محمدتقی داودی (ره) در شهرستان میامی تصریح کرد: امسال نخستین سال پذیرش طلبه در این مدرسه علمیه خواهد بود و افتتاح مدرسه علمیه میامی در دستور کار است و با افتتاح این مدرسه علمیه، آمار مدارس علمیه استان به 14 مدرسه می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به آغاز فصل پذیرش طلاب جدیدالورود نیز افزود: بومی‌سازی طلاب یکی از سیاست‌های جدی حوزه علمیه استان سمنان است و قرار است مساجد، مبلغین دینی، ائمه جماعات، حلقه‌های صالحین با بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندهای خود در جذب طلاب بومی، مدارس علمیه استان را یاری کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان خاطرنشان کرد: ارائه خدمات فرهنگی و تبلیغی مستمر در مدارس، ارتباط‌گیری با معاونین پرورشی و مدیران مدارس، بهره‌گیری از طلاب موفق فارغ‌التحصیل برای معرفی حوزه، بازدیدهای دانشجویی و دانش‌آموزی از مدارس علمیه، تشکیل ستاد پذیریش شهرستانی در مدارس علمیه، برپایی اجلاس ائمه جماعات مدارس و مساجد و توجیه آنان، شناسایی افراد مستعد جهت ساخت کلیپ از جهت محتوا و شکل، شناسایی مبلغین توانمند متناسب با قشر دانش آموزان، مدارس معارف، بهره‌گیری و استفاده از ظرفیت فضای مجازی از جمله برنامه‌های حوزه علمیه سمنان در راستای جذب طلاب بومی است.

گزارش فعالیت معاونت‌های حوزه علمیه استان سمنان

بر پایه این گزارش، در حاشیه این نشست معاونین حوزه علمیه استان سمنان، گزارشی از شرح عملکرد و فعالیت‌های خود به آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای حوزه علمیه در استان سمنان ارائه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha