جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست حقوق بشر اتحادیه اروپا در مورد بحرین

حوزه/ علی الاسود از اعضای جمعیت الوفاق بحرین در نشست حقوق بشر اتحادیه اروپا که به منظور بررسی وضعیت حقوق بشر بحرین برگزار شد، به بیان اوضاع نابسامان حقوق بشر بحرین در هشتمین سال انقلاب پرداخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» ظهر امروز نشست حقوق بشر اتحادیه اروپا به بررسی وضعیت حقوقی بحرین پرداخت.

در این نشست نمایندگانی از برخی کشورهای عربی منطقه خلیج فارس به توضیح وضعیت حقوقی در کشورهایشان پرداختند و علی الاسود از اعضای جمعیت ملی- اسلامی الوفاق بحرین نیز به بررسی نقض حقوق و آزادی ها و وضعیت کنونی بحرین بعد از گذشت ۸ سال از انقلاب ملی پرداخت.

الاسود با اشاره به اینکه هفته گذشته هشتمین سالگرد آغاز حرکت ملی بحرین بوده است گفت طی ۸ سال گذشته تنها چیزی که تغییر کرده افزایش سطح سرکوب ملت بحرین و استبداد و دیکتاتوری و فاصله گرفتن حکومت بحرین از سلطنت مشروطه بوده است.

وی افزود در طی این ۸ سال بر خلاف توصیه های "کمیته مستقل حقیقت یاب(بسیونی)" در سال ۲۰۱۱ اقدام شده و زندانیان نه تنها آزاد نشده اند، بلکه بر تعداد آنها افزوده شده و هم اکنون حدود ۵۰۰۰ زندانی سیاسی در زندانهای بحرین اند.

الاسود از شیخ علی سلمان به عنوان یکی از رهبران زندانی نامبرد که اکنون بی پایه و اساس در زندان بسر می برد و با اینکه با شعار سقوط نظام مخالف بوده، به حبس ابد محکوم گشته است.

وی همچنین گفت ما همچنان بر حرکت مسالمت آمیز و عدم توسل به خشونت معتقدیم و هر که به خشونت دعوت کرده نماینده ما نیست.

الاسود افزود چشم اندازی که ما در نظر داریم نظام دموکراتیکی جامع و سلطنتی مشروطه است که در آن ملت مصدر قدرت باشند و البته تبعیض و طائفه گری در بحرین باید متوقف گردد.

وی تاکید کرد تنها راه خروج بحرین از بحران، گفتگوی جدی و حقیقی بین حکومت و معارضان است که این امر بدون حضور رهبران سیاسی که زندانی اند امکان پذیر نمی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha