جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: عده ای بر این باورند که اسلام با اقتصاد مخالف است و عزلت نشینی و تهیدستی را ترویج می دهد، در حالی که اگر در دین اسلام به خوبی تحقیق کنیم متوجه می شویم که این بزرگان اسلام فقر و تنگدستی را برای جامعه مسلمین مذموم می پندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی شامگاه دیروز در جمع طلاب اهل سنت شهر سنندج، اظهار داشت: در آستانه سال جدید و عید نوروز هستیم، لذا نباید همشهریان و کسانی که از نظر مالی فقیر هستند را فراموش کنیم.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه کمک به هم نوع در اسلام مکررا تاکید شده است، گفت: خداوند متعال در آیه 63 از سوره بقره می فرمایند:« «مَثَلُ الَّذينَ يُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ في‏ سَبيلِ اللَّهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ في‏ کُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَ اللَّهُ يُضاعِفُ لِمَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ/کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه، یکصد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس بخواهد (و شایستگی داشته باشد) دو یا چند برابر می کند و خدا (از نظر قدرت و رحمت) وسیع و (به همه چیز) داناست.»

این عالم برجسته اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در احادیث و روایات بسیار اسلامی داریم که اگر همسایه بداند که همسایه اش گرسنه سر بربالین گذاشته است، گناهی نبخشودنی است.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه اسلام توجه خاصی به اقتصاد دارد، اظهار داشت: متاسفانه عده ای بر این باورند که اسلام با اقتصاد مخالف است و عزلت نشینی و تهیدستی را ترویج می دهد، در حالی که اگر در زندگی بزرگان دین اسلام به خوبی تحقیق کنیم متوجه می شویم که این بزرگان فقر و تنگدستی را برای جامعه مسلمین مذموم می پندارند.

امام جمعه سنندج گفت: در آستانه سال نو شادی های خود را با خانواده های مستمند تقسیم کنیم و در این ثواب بزرگ شریک باشیم، لذا کمک به هم نوع در این شرایط اقتصادی؛ اجری بزرگ و پاداشی عظیم دارد.

ماموستا خدایی عنوان کرد: البته نباید خدایی نکرده در کمک کردن به دیگران هدف ریا و یا خودنمایی باشد، زیرا اگر این گونه باشد نه تنها اعمال ما هیچ پاداش و اجری نخواهد داشت، بلکه گناهی نابخشودنی محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha