جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ حضور آیت الله اعرافی در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه

حوزه/عضو شورای عالی مدیر حوزه های علمیه گفت: جبهه مقاومت هرگز درگیر جنگ مذهبی و فرقه ای نخواهد شد و این را باید بدانیم که پشت سر داعش ، صهیونیست ها و آمریکایی قرار داشته و دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در دومین کنگره بین المللی بزرگداشت 140 شهید روحانی مدافع حرم که در سالن همایش بیداری اسلامی جامعه الزهرا در قم برگزار شد، اظهار داشت: خانواده های شهدا پیشگامان خط روشن جهاد و شهادت هستند.

وی ادامه داد: مرحوم علامه امینی وقتی کتاب شهداء الفضیله را نوشت نام 130 شهید روحانی را گردآوری کرد که تا قبل از انقلاب به شهادت رسیده بودند اما بعد از انقلاب امروز ما سرافرازانه به نام حوزه افتخار می کنیم که هزاران شهید برای اسلام، آزادی و برپایی تمدن نوین اسلامی تقدیم کرده ایم.

آیت الله اعرافی بیان داشت: شهدای مدافع حرم گل های سرسبد جریان شهادت هستند که امروز میزبان خانواده های ایشان هستیم.

وی افزود: جهاد و شهادت دارای یک دکترین و منطق است و با جهاد و شهادت افراطی ها و سلفی ها بسیار فاصله دارد.

مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد: جهاد و شهادت یک منطق عقلانی و انسانی دارد و چند مولفه در جهاد راستین وجود دارد.

وی افزود: جهاد و مقاومت در این منطق مبتنی بر عقلانیت و مبانی استوار فکری و معنوی بوده و مظهر احساس و عاطفه است.

آیت الله اعرافی خاطر نشان کرد: در منطق اسلام جهاد و شهادت، دفاع در برابر ظالمان است و مبتنی بر دفاع است، به طوری که این شهدای جهاد واقعی برای دفاع از نوامیس اسلامی جانشان را تقدیم می کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این در جهاد راستین فرماندهی سپاه اسلام باید با فردی باشد که واجد شرایط فرماندهی باشد و امروز افتخار می کنیم که فرماندهی جبهه مقاومت در دستان فردی عالم و فقیهی اندیشمند به نام امام خامنه ای است.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: علاوه بر این جهاد و شهادت درست و راستین بر روی یک سلسله قوانین و مقررات و خطوط قرمز است در حالی که داعشی ها خطوط قرمز را زیر پا گذاشتند، به طوری که هم چهره اسلام را مشوش کردند و هم این که بدترین و شدیدترین قساوت ها را انجام دادند.

وی ابراز داشت: شهدای روحانیت کسانی بودند که با فرماندهی ولی فقیه در سپاه اسلام ایستادند و از نوامیس کشورهای اسلامی محافظت کردند.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: شهدای مدافع حرم از بسیج و سپاه گرفته تا زینبیون و فاطمیون اولا بر اساس منطق مستشاری و بر اساس درخواست دولت های دوست سوریه و عراق در خط مقدم جنگ علیه داعش حضور یافتند.

وی با بیان این که جنگی که در منطقه به وجود آمد جنبه های مختلفی داشت، تاکید کرد: این جنگ، جنگ مذهبی و تفرقه های طایفه ای نبود، بلکه جنگی بود که در راس آن استکبار جهانی قرار داشت.

آیت الله اعرافی افزود: جبهه مقاومت هرگز درگیر جنگ مذهبی و فرقه ای نخواهد شد و این را باید بدانیم که پشت سر داعش، صهیونیست ها و آمریکایی قرار داشته و دارند.

وی ادامه داد: اقدامی که دولت دوست سوریه و جبهه مقاومت در لبنان و غزه انجام دادند یک اقدام مهم تمدنی بود که در برابر استکبار انجام شد و این حرکت بسیار بزرگ بود که در تاریخ خواهد ماند.

مدیر حوزه های علمیه  تاکید کرد: حوزه ما قطعا انقلابی خواهد ماند و در کنار شهیدان و جبهه مقاومت خواهد بود و هرگز از این مهم عقب نشینی نخواهد کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در خاتمه به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: اگر روح بیانیه  گام دوم را درک کنیم و به آن عمل کنیم آینده تابناک در انتظار امت اسلام خواهد بود و تمدن نوین اسلامی استوار خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha