جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طباطبایی

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: امروزه یکی از نیازهای روز که دشمنان هم به آن هجمه وارد می کنند، بحث ولایت فقیه است، هرکسی باید وظیفه خود را انجام دهد بنابراین وظیفه ما روحانیون در مرحله اول در انقلاب اسلامی تحکیم و نشر اخلاق اسلامی برای مردم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب «تبیین نظریه حکومت اسلامی و ولایت فقیه» که به همت پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: ما نباید فقط مردم را در حاکمیت و مباحث اقتصادی وارد کنیم، بلکه باید به اخلاق مردم توجه شود.

وی بیان کرد: در ایجاد بحران های اخیر، سه ضلع وجود دارد، اول دشمن و خدعه ها، دوم بی تدبیری برخی مسئولین که هیچ شکی نیست و سوم عدم اخلاق اسلامی مردم است

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: ایجاد بخشی از صف های طولانی دریافت گوشت توسط مردمی که عمدتاً فعلاً احتیاجی به گوشت ندارند، متاثر از نداشتن اخلاق اسلامی است

وی با بیان اینکه متاسفانه اخلاق اسلامی مردم کم است و این  باعث ایجاد تشنج ها در جامعه می شود، تصریح کرد: گرچه این مردم، مردم خوبی هستند و در راهپیمایی ۲۲ بهمن و امثالهم خوب حضور دارند و گرچه مردم برای مسئولین نیامدند، بلکه برای نظام آمدند، ولی بعضا باید در عرصه فرهنگ اسلامی و اخلاق اسلامی آنها بیشتر کار کنیم.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان عنوان کرد: ما باید فرهنگ توکل را در بین مردم به وجود آوریم، امام علی(ع) می فرماید هیچ وقت غصه روزی که نیامده است را نخوریم

وی ابراز کرد: باید باور کنیم و بباورانیم که جهان در دست خدایی است که حکمت و قدرت لایزال است، بنابراین اگر خداوند نخواهد، آمریکا که هیچ، هیچ کس دیگر هیچ غلطی نمی تواند بکند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در ادامه اشاره به کتاب «تبیین نظریه حکومت اسلامی و ولایت فقیه» تالیف خود کرد و گفت:این کتاب مجموعه مباحث مطرح شده درباره ولایت فقیه وحاکمیت اسلامی در سوریه و خطبه های نماز جمعه در ایران است البته برای بیان آن مجموعه کتابهای مختلفی هم مطالعه شده ودر نهایت توسط پژوهشکده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تهیه شده.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: در این کتاب نظریات مختلفی در رابطه با چرایی و چگونگی ولایت فقیه و ایجاد حکومت اسلامی بیان شده، پاسخ به شبهات و نظریات این چنینی پیرامون ولایت فقیه نیز صورت گرفته است.

وی در ادامه اشاره به آیه اولی الامرکرد و گفت در زمان غیبت امام عصر(عج) ما باید اطاعت اولی الامر داشته باشیم که همردیف اطاعت از رسول الله و خداوند است، ولی شرایطی دارد.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: برخی متاسفانه معتقدند اولی الامر هر کسی است که حتی با زور حاکم شده باشد، امکان ندارد، اولی الامر که اطاعتش چون اطاعت از رسول الله و خداوند هست، کسی باشد که برخلاف دستور خداوند سخن ودستور بدهد، بنابراین حاکمی که در ماه حرام دستور به کشتار مردم مسلمان یمن می دهد هرگز نمی تواند ااولی الامر باشد.

وی ابراز کرد: امروزه یکی از نیازهای روز که دشمنان هم به آن هجمه وارد می کنند بحث ولایت فقیه است، هرکسی باید وظیفه خود را انجام دهد بنابراین وظیفه ما روحانیون در مرحله اول در انقلاب اسلامی تحکیم ونشر اخلاق اسلامی برای مردم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha