جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سمپوزیوم «هویت سالم اسلامی برای دختران مسلمان» در غنا برگزار شد

حوزه/ برگزارکنندگان همایش سمپوزیوم که با حضور تعداد زیادی از دختران مسلمان مدارس مختلف در کشور آفریقایی غنا برگزار شد، بر تحصیل دختران مسلمان و دستیابی آنان به آموزش‌های عالی تاکید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از modernghana، بنیاد فخرالاسلام، یک سازمان عام المنفعه اسلامی در غنا با همکاری واحد آموزش اسلامی برونگ آهفو، سمپوزیوم اسلامی یک روزه ای با نام «هویت اسلامی سالم برای دختران مسلمان» راه اندازی کردند.

در این رویداد که در سالن کنفرانس های دبیرستان ارشد شهر سویانی در کشور آفریقایی غنا برگزار می شد، شمار زیادی از دانش آموزان دختر مسلمان و محجبه از مدارس و دبیرستان های مختلف حضور داشتند.

شیخ عبدالمومن ابوبکر مدیر واحد آموزشی اسلامی برونگ آهفو در این گردهمایی گفت: هدف این سمپوزیوم قدرتمند سازی دختران مسلمان برای دستیابی به آموزش های عالی است و ما قصد داریم به آن ها کمک کنیم جای خود را در اجتماع پیدا کنند.

وی در ادامه از والدین مسلمان خواست مانع ازدواج زودرس دختران شده و افزود: معلمان و مدیران مدارس باید به تحصیل دختران مسلمان کمک کنند، چرا که اسلام ما را به کسب علم و دانش سوق می دهد.

حسن سلیمان، هماهنگ کننده روابط میان بنیاد فخرالاسلام و دبیرخانه منطقه ای دانشجویان مسلمان غنا نیز گفت: هدف اصلی ما برای تشکیل این همایش قدرتمند سازی دختران مسلمان برای آموزش و تحصیلات است. ما همچنین بر روی فعالیت های فوق برنامه نیز به منظور توسعه و کمک به تقویت استعداد های ذاتی دختران جوان مسلمان نیز تاکید داریم.

وی از اساتید دانشگاهی و دبیران مسلمان نیز خواست تا این راه شرافتمندانه را در دیگر مناطق کشور نیز ادامه دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha