پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بجرین

حوزه/ انجمن حقوق بشر بحرین گفت: احکام خودسرانه علیه ۱۷۱ شهروند بحرینی به اتهام مشارکت در تجمع مسالمت آمیز مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم، بر اساس تحقیقات باطل و اعترافاتی که در زیر شکنجه گرفته شده، صادر شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، انجمن حقوق بشر بحرین گفت: احکام خودسرانه علیه 171 شهروند بحرینی به اتهام مشارکت در تجمع مسالمت آمیز مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم، بر اساس تحقیقات باطل و اعترافاتی که در زیر شکنجه گرفته شده، صادر شده است.

این انجمن افزود: کسانی که مرتکب جنایت های مختلف از جمله هجوم به تجمع مسالمت آمیز و کشتار خارج از قانون و شکنجه شده اند را از مجازات معاف کردند.

انجمن حقوق بشر با بیان اینکه تحقیقات یک روز بعد از بازداشت متهمین انجام گرفته است و این مسئله باطل بودن بازداشت را نشان می دهد و همچنین گزارش ها بعد از بازجویی از متهمین تنظیم شده است، گفت: اعترافاتی که از متهمین گرفته شده از روی اجبار و زیر شکنجه بوده و آن ها تهدید شدند که در برابر دادگاه سخنان خود را تغییر ندهند.

این انجمن اشاره کرد: پنج تن از شهروندان در اثنای هجوم نیرو های آل خلیفه به تجمع الدراز و بعد از اینکه گروهی نقابدار به تظاهرات کنندگان گاز اشک آور انداختند، به قتل رسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha