سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
برگزاري درس اخلاق با موضوع «اهمیت نماز» در مدرسه علمیه فاطمه ام البنین (س) حاجی آباد استان هرمزگان

حوزه/نماز اولین سؤالي است كه انسان در روز قیامت، با آن محاسبه مي شود و پذيرش و عدم پذيرش ديگر اعمال به پذيرش يا عدم پذيرش نماز او بستگي دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، خانم جعفری، در درس اخلاق با موضوع «اهمیت نماز» كه در مدرسه علمیه فاطمه ام البنین (س) حاجی آباد استان هرمزگان برگزار شد، بیان کرد: نماز اولین سؤالي است كه انسان در روز قیامت، با آن محاسبه مي شود  و پذيرش و عدم پذيرش ديگر اعمال به پذيرش يا عدم پذيرش نماز او بستگي دارد.

 وي افزود: مسلماني كه با سبك شمردن و كوچك كردن نماز، عمدا از اداي اين فريضه الهي خودداري مي كند با كفر فاصله ي ندارد.

خانم جعفري با تاكيد بر اهميت فريضه نماز آن را نور چشم پيامبر(ص) عنوان كرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) با شنیدن صدای اذان چنان مشتاق نماز می شد که توانایی صبر بر طولانی شدن اذان را نداشت و بلال را خطاب به سرعت بخشيدن در قرائت اذان مي كرد.

استاد حوزه با بيان اينكه انسان ها بايد با تقويت بنيه اعتقادی خود اعمالشان را با معنويت همراه كنند، افزود: از امور مهم نزد اهل مراقبه، توجه به اوقات نماز است و با فرا رسيدن اوقات نماز، توفیق بندگي و شایستگی حضور در پیشگاه حق نصیب بنده می شود.

خانم جعفری با اشاره به روايتي از حضرت علي(ع)، خاطر نشان شد: حضرت علی (ع) با رسيدن وقت نماز بر خود می پیچید و در جواب سؤال كنندگان، نماز را امانتی مي دانست که آسمان، زمین و کوه ها، با عرضه نماز بر آنها از قبولش خوداري كرده و از آن ترسیدند.

وی در پایان با استناد به روايتي از پیامبر اكرم(ص)، گفت: انسان با توجه به درگاه خداوند و اهميت به نماز اول وقت و با حضور قلب، سعادت اخروي خود را به دست مي آورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha