جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجدی در سنگاپور طرح های صرفه جویی در مصرف آب را به اجرا گذاشت

حوزه/ درحالی که دیروز، بزرگداشت روز جهانی آب در سنگاپور برگزار شد، مسجدی دراین کشور طرح ها و ابتکارهای متعددی در راستای صرفه جویی مصرف آب به کار گرفته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از straitstimes، روز گذشته طی مراسمی که در مسجد منهاج الدین در سنگاپور برگزار شد، بزرگداشت روز جهانی آب در برگزار گردید.

این مسجد که در سه سال گذشته بحث هایی در راستای صرفه جویی در مصرف آب به ویژه هنگام وضوگرفتن داشته است، تجهیزاتی را به این منظور بر روی شیرهای آب نصب کرده است.

این دستگاه ها مصرف آب را کاهش داده و در نتیجه موجب صرفه جویی هنگام وضوگرفتن می شود. این مسجد همچنین ابتکارهای دیگری نیز به کار گرفته که از جمله آن ها برگزاری کلاس های تربیتی برای کودکان مهدکودکی با هدف بیان اهمیت صرفه جویی در مصرف آب است. این ماه نیز آن ها در جلسات وعظ به مردم توصیه می کنند که در منازلشان در مصرف آب صرفه جویی به عمل بیاورند.

محمد خیرالجمیل یاها مدیر اجرایی مسجد در این باره گفت: این بسیار مهم است که کل جامعه را در صرفه جویی دخیل کنیم، آب یک برکت و هدیه از جانب خداست و به منفعت همه است که از آن محافظت شود.

استاد سفیان یدی طی سخنانی گفت: شاید به نظر برسد که روزانه سه یا چهار لیتر آب بیشتر صرفه جویی نکنیم، اما اگر هر خانواده این کار را انجام بدهد هزاران لیتر آب هر روزه صرفه جویی می شود.

آقای مسعاج ذوالکفیلی، وزیر محیط زیست و منابع آب که وزیر مسئول امور مسلمانان نیز می باشد،  در مراسم مسجد شرکت کرده بود و گفت: هر یک از ما باید نقش خود را در مصرف مناسب آب به کار بگیرد و این منبع ارزشمند را حفظ کند و آن را برای نسل آینده نگه دارد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha