جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حوزه

حوزه/ رئیس آموزش و فرهنگ سازی فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران کشور از فعالیت بیش از ۱۰۰ هزار بانوی طلبه در شبکه اجتماعی کوثر نت و ایجاد بیش از ۱۲هزار وبلاگ بانوان طلبه خبر داد.

محمدتقی جلیلی صفت در حاشیه نشستی با فعالان فضای مجازی استان یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهار کرد: اداره آموزش و فرهنگ سازی فضای مجازی به عنوان یکی از زیر مجموعه های فناوری اطلاعات حوزه های علمیه خواهران کشور دارای دو زیر ساخت«کوثرنت» و «کوثربلاگ» است.

وی افزود: با توجه به افزایش رویکرد بانوان طلبه و دانش آموختگان حوزوی در شبکه کوثر نت بحث توسعه آن نیز مطرح می شود و ما در این اداره از فعالیت حوزویان  در موضوعات مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در ستاد و هم در مدارس پشتیبانی می کنیم.

رئیس آموزش و فرهنگ سازی فضای مجازی حوزه خواهران کشور بیان کرد: از اواخر سال 96 و اوایل سال 97 مجمع فعالین فضای مجازی در شبکه کوثر نت راه اندازی شده است و تا کنون اعضا پس از سطح بندی از کلاس های متعدد آنلاین، حضوری و یا بسته های آموزشی مرتبط با مباحث روز فضای مجازی و افزایش مهارت بهره مند شده اند.

جلیلی صفت تصریح کرد: با توجه به حضور همه بانوان حوزوی در شبکه کوثر نت وتجمیع خدمات در فاز اول، هم اکنون این شبکه دارای ظرفیت تعاملی خوبی برای تولید محتوا و به اشتراک گذاری  است.

وی یکی دیگر از اقدامات این اداره را آموزش معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران کشور در خصوص شیوه های فرهنگ سازی و کسب مهارت در فضای مجازی از طریق شبکه اجتماعی کوثر نت و ایجاد انگیزه در طلاب برای فعالیت در این شبکه عنوان کرد.

رئیس آموزش و فرهنگ سازی فضای مجازی حوزه خواهران کشور افزود: مجمع فعالین فضای مجازی گروهی در قالب کوثر نت است و هر فصل برای عضویت طلاب فراخوان می دهیم واعضا  پس از تعیین سطح از چرخه آموزش هایی از جمله تحلیل اخبار، مباحث نظری و به روز فضای مجازی و و نشست های تخصصی طلبه و فضای مجازی بهره مند می شوند.

جلیلی صفت با تأکید بر این مطلب که برای شبکه های بیرون از کوثر نت و کوثر بلاگ برنامه مشخصی نداریم ادامه داد: هدف ما این بوده، تا از زیرساخت های کوثر نت و کوثر بلاگ برای مهارت آموزی به طلاب استفاده کنیم و طلبه ها پس از یادگیری بتوانند تولیدکننده مطالب خوبی باشند.

وی اعلام کرد: هم اکنون بیش از 100 هزار نفر در قالب شبکه اجتماعی کوثر نت فعالیت دارند و بیش از 12 هزار وبلاگ در کوثر بلاگ ایجاد شده که قابل استفاده و بازدید عموم است.

رئیس آموزش و فرهنگ سازی فضای مجازی حوزه خواهران کشور از ایجاد وبلاگ های گروهی توسط بانوان طلبه خبرداد و گفت: برخی طلاب به عنوان سردبیر در این وبلاگ ها فعالند و رویکرد اینگونه وبلاگ ها با موضوع «زن مسلمان و روایت زن طلبه در فضای مجازی» است.

جلیلی صفت یکی از این وبلاگ ها را به آدرس www. nebeshte.kowsarblog.ir معرفی کرد و افزود: به صورت جدی از سال 93 تا کنون بانوان طلبه در وبلاگ نویسی شبکه کوثر بلاگ فعالیت دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha